Canals

La força d'un grup

Presència

Per tota la setmana

La revista ha celebrat enguany el seu 45è aniversari i al mes de juny arribava al número 2000

El referent del setmanari són els Països Catalans i amb aquest esperit, a més d'El Punt i l'Avui, cada setmana Presència també es distribueix amb ‘El 9 Nou', el ‘Diari d'Andorra' i el ‘Diari de Balears'

Presència va gaudir degran prestigi pel seu periodisme compromès durant la dictadura

El pri­mer número de la revista Presència es va publi­car el 10 d'abril de 1965. Fins arri­bar al número 2023, que és el d'aquesta set­mana, la vida de la publi­cació ha estat atza­rosa: va gau­dir de gran pres­tigi pel seu peri­o­disme com­promès durant els dar­rers anys del fran­quisme, i va ser víctima de la cen­sura en dife­rents oca­si­ons, regis­trant un tan­ca­ment de més de dos anys a prin­cipi dels setanta. Quan la revista estava a punt de des­a­parèixer, el Grup Her­mes en va adqui­rir la capçalera i al 1982 va esde­ve­nir el domi­ni­cal d'El Punt.

La volun­tat de l'empresa edi­tora sem­pre ha estat que Presència esde­vin­gui el set­ma­nari català de referència, i amb aquest propòsit des de prin­cipi dels anys noranta es dis­tri­bu­eix amb dife­rents dia­ris asso­ci­ats que han anat vari­ant amb el temps, en funció de les dis­po­ni­bi­li­tats de les empre­ses i de la con­jun­tura econòmica.

Avui, la revista es dis­tri­bu­eix amb els dia­ris Avui, El Punt, El 9 Nou, el Diari d'Andorra i el Diari de Bale­ars, i també es fa arri­bar per subs­cripció al País Valencià. La difusió és d'uns 75.000 exem­plars i l'audiència, sumant la de tots els mit­jans, és de 375.000 lec­tors. D'aquesta manera es con­si­dera la revista cata­lana més lle­gida.

El nos­tre refe­rent són els Països Cata­lans, un espai comu­ni­ca­ci­o­nal que es té en compte a l'hora d'ela­bo­rar els repor­tat­ges, les entre­vis­tes i les opi­ni­ons. Presència és una revista d'infor­mació gene­ral, que tracta els temes amb rigor i, sem­pre que sigui pos­si­ble, lli­gats a l'actu­a­li­tat. La publi­cació s'estruc­tura en sec­ci­ons fixes, obrint amb un dos­sier ampli que com­bina repor­tat­ges i gèneres periodístics amb tre­balls de reflexió i de recerca periodística.

Cada set­mana es publica una entre­vista en pro­fun­di­tat a per­so­nat­ges de pri­mer nivell de la vida cul­tu­ral, social, econòmica o de l'àmbit de la ciència vin­cu­lats als Països Cata­lans, però sense excloure l'opor­tu­ni­tat d'entre­vis­tar figu­res d'àmbit inter­na­ci­o­nal. Un apar­tat impor­tant de la revista són els arti­cles d'opinió amb una gran plu­ra­li­tat de sig­na­tu­res, en què es com­bi­nen escrip­tors reco­ne­guts com Emili Tei­xi­dor, Joan-Lluís Lluís, Vidal Vidal o Antoni Dal­ma­ses amb peri­o­dis­tes de la casa com Natàlia Bor­bonès, Manuel Cuyàs, Xevi Pla­nas, Car­les Ribera o Tura Soler, i amb col·labo­ra­ci­ons de tot el ter­ri­tori de parla cata­lana. Els repor­tat­ges es con­cen­tren en dues sec­ci­ons: Països Cata­lans i Europa-Món, on es poden tro­bar temàtiques, que van des de l'interès local fins al glo­bal.

Una part poten­cial de la revista són les pla­nes cul­tu­rals, en què s'inci­deix en el món de l'art, els lli­bres i la música, i també en les arts escèniques: cinema, tea­tre o dansa. A més, hi ha una secció dedi­cada a inter­net i les noves tec­no­lo­gies, i unes pla­nes d'entre­te­ni­ments.

Presència té una mit­jana de 56 pla­nes, i és en for­mat revista, a tot color. Al llarg de l'any es publi­quen dife­rents espe­ci­als: For­mació, Salut, Sant Jordi, Ener­gia, Nadal, i, men­su­al­ment, unes pla­nes dedi­ca­des a la coo­pe­ració inter­na­ci­o­nal des de Cata­lu­nya. D'acord amb Cata­lu­nya­Caixa, es publica tri­mes­tral­ment la col·lecció de pòsters Coneix la natura, dedi­cada a la bio­di­ver­si­tat dels Països Cata­lans.

75.000
exemplars de difusió.
La revista es distribueix amb l'Avui, El Punt, El 9 Nou, el Diari d'Andorra i el Diari de Balears.
375
mil lectors.
L'audiència mitjana de la revista la situa com la més llegida en català.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.