Canals

Renovació completa

Peugeot ha dotat el 308 dels trets qualitatius del seu germà gran, el 508. I també ha intervingut en els motors, per fer-los ser més eficients

Que el temps passa molt més de pressa del que sembla, és una obvietat. Ja fa quasi quatre anys que Peugeot va presentar el 308 i durant aquest període la marca francesa n'ha venut més de 900.000 unitats, una quantitat que estalvia qualsevol comentari sobre l'èxit que ha tingut. Apreciació reforçada pel fet d'estar en un segment molt competit. I encara que aparentment no li feia falta, Peugeot ha decidit aplicar una renovació estètica i motriu a les tres variants d'aquest model: 5 portes, familiar (SW, opcionalment amb 7 places) i convertible (CC). La resta, entenent com a tal l'estructura, suspensions, frens, etcètera, no calia tocar-la. Ni tampoc l'equipament. I és que, tot i el temps transcorregut, mantenim un magnífic record del comportament dinàmic que ens va mostrar aquell primer 308, tan agradable de conduir com ferm sobre l'asfalt i còmode.

Si ens referim a l'estètica, el que ha pretès Peugeot és acostar el 308 a l'estil més refinat del seu germà gran, la berlina 508. Ha aplicat uns subtils retocs estètics a les parts frontal i posterior, dins una línia absolutament continuista però amb els quals el cotxe aparenta ser una mica més ample. A l'interior, tres quarts del mateix: qüestió de detalls i, això sí, una ben perceptible millora de la qualitat dels materials. I pel que fa a l'equipament, invariat; amb un mínim de sis airbags i control d'estabilitat a tota la gamma.

Motors eficients.

Allà on Peugeot ha intervingut a fons és en els motors, d'acord amb la política d'oferir cada vegada més bones prestacions a canvi d'un menor consum de combustible i menys emissions nocives. En aquest sentit, la marca francesa ha reduït el pes del nou 308 (una mitjana de 25 quilos respecte del seu antecessor), proposa equipar-lo amb pneumàtics de molt baixa resistència al fregament, ha equipat els motors 1.6 HDi amb una bomba d'oli pilotada, ha optimitzat el funcionament de l'alternador en determinats motors, ha millorat la gestió de la direcció assistida i també ha afinat l'aerodinàmica fins a arribar al Cx de 0,28 en les versions de baix consum. La palma se l'endurà la 1.6 e-HDi de 112 CV amb canvi pilotat i només 98 g/km de CO2, que arribarà aquest estiu.

MOTORS DE GASOLINA: 1.4 VTi.
1.397 cc. 98 CV i 136 Nm. Consum: 6,3 l/100 km. CO2: 144 g/km.
1.6 VTi.
1.598 cc. 120 CV i 160 Nm. Consum: 6,4 l/100 km. CO2: 147 g/km.
1.6 THP.
1.598 cc. 156 CV i 240 Nm. Consum: 6,4 l/100 km. CO2: 149 g/km.
1.6 THP.
1.598 cc. 200 CV i 275 Nm. Consum: 6,9 l/100 km. CO2: 159 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.6 HDi.
1.560 cc. 92 CV i 230 Nm. Consum: 4,2 l/100 km. CO2: 110 g/km.
1.6 HDi.
1.560 cc. 112 CV i 270 Nm. Consum: 4,2 l/100 km. CO2: 115 g/km.
2.0 HDi.
1.997 cc. 150 CV i 340 Nm. Consum: 4,9 l/100 km. CO2: 129 g/km.
2.0 HDi.
1.997 cc. 163 CV i 340 Nm. Consum: 6,1 l/100 km. CO2: 159 g/km.
PREUS: 5 portes.
De 16.980 euros (1.4 VTI) a 27.380 euros (2.0 HDi 163 automàtic)
SW:
De 18.870 euros (1.6 VTi 120) a 26.780 euros (2.0 HDi 163 automàtic).
CC:
De 25.150 euros (1.6 VTi 120) a 36.580 euros (2.0 HDi 163 automàtic).

Sistema Start/Stop de nova generació

El nou Peugeot 308 hereta del 508 el sistema Start/Stop de segona generació, que és aplicat al motor 1.6 HDi-FAP de 112 CV, tant amb canvi manual com amb el pilotat CMP. Segons la nostra opinió és, i amb diferència, el millor Start/Stop que hi ha actualment. Amb canvi manual, atura el motor en desacceleració per sota dels 20 km/h i amb la transmissió pilotada ho fa per sota dels 8 km/h, sense sorolls ni vibracions. Un alternador (Volt Control) recupera l'energia despresa en les desacceleracions, que queda emmagatzemada en una bateria híbrida i posteriorment serveix per tornar a engegar el propulsor. Aquest Start/Stop permet rebaixar un 15% el consum de gasoil en circulació urbana i 5 g/km les emissions de CO2. I engega el motor en només 400 mil·lisegons, un 40% més de pressa que amb una versió convencional (motor d'engegada reforçat) d'aquest sistema.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.