Canals

Un encertat procés de rejoveniment

Chevrolet ha volgut cuidar el detall en la realització del nou Aveo. Això es nota tant en l'aspecte extern, que agradarà més que abans al públic jove, com en l'interior del ben fet i ampli habitacle. I també en la completa dotació de sèrie

N'hi ha prou amb un simple cop d'ull per veure que la segona generació del Chevrolet Aveo va molt més enllà del que es podria considerar com una posada al dia del seu antecessor. Que és un cotxe absolutament nou, es veu en les formes, que tot i ser continuistes expressen modernitat –passos de roda més grans, òptiques davanteres i portes laterals posteriors camuflades– i una predisposició a agradar al públic jove. I també dins l'habitacle, ampli si es tenen presents les dimensions del cotxe i ben acabat, amb materials senzills però ben ajustats, no exempts d'un bon efecte de qualitat i amb detalls força personals, dels quals és un bon exponent la pantalla del quadre d'instruments, amb compta-revolucions analògic i velocímetre digital. La carrosseria i la plataforma han estat dissenyades com una mateixa unitat, la qual cosa augmenta la rigidesa de tot el conjunt. I que l'altura i la profunditat del volant siguin ajustables –de sèrie en tota la gamma– és un bon indicador que Chevrolet ha volgut cuidar els detalls. En aquest sentit, només cal repassar la dotació de la versió 1.4 LTZ –la més completa– per constatar la bona relació entre producte i preu: a més dels sis coixins de seguretat, control d'estabilitat i limitador de velocitat presents en tota la gamma, inclou aire condicionat, telèfon de mans lliures Bluetooth, comandaments de la ràdio al volant, llums de boira, sensors d'encesa automàtica de llums i d'aparcament, un calaix sota el seient davanter dret i llandes d'aliatge. I per a qui desitgi realitzar una conducció més còmoda, aquest mateix motor pot anar associat a un canvi automàtic de sis marxes en la definició LT+ (12.550 euros). El Chevrolet Aveo 1.4 maniobra amb agilitat a la ciutat –gira en 10,06 metres– i en carretera resulta còmode, perquè està ben insonoritzat (segons la marca, entre un 10% i un 40% respecte a l'anterior) i les suspensions –toves– filtren bé les irregularitats de l'asfalt. Les llargues relacions del canvi resten geni al motor en acceleració i recuperacions, però beneficien la bona velocitat de creuer amb poc consum de gasolina. I la direcció té un tacte molt bo, igual com el canvi, precís i ràpid.

MOTOR:
1.398 cc. 4 cilindres/16 vàlvules.
POTÈNCIA:
101 CV a 6.000 rpm.
PARELL:
130 Nm a 4.000 rpm.
CANVI:
Manual, cinc marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson. Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats de 256 mm. Tambors de 200 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,039/1,735/1,517 m.
PES:
1.158 kg.
DE 0 A 100 Km/h:
12,2 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
177 km/h.
CONSUM MITJÀ:
5,9 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
139 g/km.
PREU:
12.350 euros (descompte d'inici de campanya inclòs).

També amb carrosseria de tres volums i quatre portes

El Chevrolet Aveo també és disponible en carrosseria sedan de quatre portes, limitada als motors 1.2 i 1.4 i com a mínim de moment amb l'1.6 com una exclusivitat del de cinc portes, respecte del qual el sedan és 36 centímetres més llarg i queda a només un mil·límetre de la barrera dels 4,4 metres. I com que la distància entre eixos (2,52 metres) no canvia, tot l'increment de mides repercuteix en la capacitat del maleter, de 502 litres. L'interior d'aquesta versió és idèntic al de l'Aveo de cinc portes. I la corba del sostre té una incidència mínima en l'ampli espai de què disposen els passatgers de les places del darrere. Si el nou Aveo de cinc portes té com a destinatari un tipus de públic jove o d'esperit juvenil, el de quatre amplia el ventall envers els de gustos més conservadors. Qui es decideixi per aquesta arquitectura pagarà 600 euros més respecte de les versions equivalents de cinc portes.

Dos motors més

La gamma del nou Aveo inclou dos motors de gasolina, 1.2 (86 CV i des de 10.000 euros) i 1.6 (115 CV), aquest últim reservat per a la versió més potent de la carrosseria de cinc portes i només en definició LTZ (12.750 euros). Chevrolet anuncia que a la tardor arribaran les versions turbodièsel, amb motors Multijet 1.3 de 75 i 95 CV i sistema Start/Stop.

Bona capacitat

L'amplitud de l'habitacle no impedeix que l'Aveo tingui també un bon maleter, de 290 litres de volum útil en configuració normal i 653 amb els seients posteriors plegats. Les seves formes regulars permeten aprofitar bé tot l'espai i, si cal, disposa d'un doble fons, ja que no porta roda de recanvi sinó un kit d'emergència.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.