Canals

Un complement efectiu

Seat ha dotat de tracció total el monovolum Alhambra, que d'aquesta manera esdevé un vehicle ideal per a les famílies més actives

Seat es pot enorgullir de tenir dins la seva completa gamma de models un monovolum de grans dimensions com és l'Alhambra amb tracció total, una combinació que no és gens habitual. Aquesta versió arriba nou mesos després que la firma de Martorell presentés la nova generació de l'Alhambra, de la qual en aquest període se n'han venut unes 11.000 unitats a Europa, més de 1.300 al mercat estatal. Unes xifres que superen les previsions –cal tenir en compte que el segment dels monovolums de gran format és minoritari pel que fa a vendes però molt competit– i avalades pels premis que aquest model ha aconseguit en diferents països europeus.

I és que des del primer moment ja es va veure que Seat no s'havia estat de res en la creació del nou Alhambra, amb portes laterals posteriors corredisses, més espaiós que el seu antecessor i amb una considerable distància entre eixos (2,92 metres) que assegura amb escreix l'espai per als que optin per la tercera fila de seients i set àmplies places, totes individuals. O bé per amb un considerable espai de càrrega, des de 809 litres, en configuració de dues files de seients.

Certament, la tracció total mitjançant l'embragatge Haldex no converteix aquesta versió de l'Alhambra en un tot terreny ni Seat ho ha pretès en cap moment. La finalitat d'aquest sistema és millorar l'adherència i capacitat de tracció en condicions delicades, i fer-ho d'una manera simple. Aquest Haldex de quarta generació és un diferencial electromecànic que actua combinat amb el control d'estabilitat i l'antiblocatge de frens i només intervé quan cal –això vol dir que l'Alhambra funciona la major part del temps amb tracció davantera– per la qual cosa no ocupa espai ni afecta la flexibilitat interior d'aquest monovolum.

L'Alhambra 4 disposa de l'eficient motor 2.0 TDI de 140 CV Ecomotive, amb sistema Start/Stop, recuperador d'energia i canvi manual de sis marxes. Un propulsor exemplar pel seu baix consum, mínima remorositat i notable elasticitat. Pel que fa a l'equipament de sèrie, correspon al de la definició Style, el superior. Inclou set airbags, climatitzador de tres zones, control de creuer, sensors d'aparcament, d'encesa dels llums i de pluja, ajustament elèctric del seient del conductor, llums de boira, volant multifunció, etc. La versió de l'Alhambra 4 amb tres files de seients i set places arribarà a finals d'any.

MOTOR:
1.968 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa common rail i turbo.
POTÈNCIA:
140 CV a 4.200 rpm.
PARELL:
320 Nm a 1.750 rpm.
CANVI:
Manual, sis marxes.
TRACCIÓ:
Total.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats de 314 mm / Discos massissos de 282 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,854/1,904/1,720 m.
DE O A 100 KM/H:
11,4 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
191 km/hora.
CONSUM MITJÀ:
6,0 l/100 km (gasoil).
EMISSIONS DE CO2:
158 g/km.
PREU:
37.940 euros.

La gamma completa

A més de la versió amb tracció total, Seat ha introduït el motor turbodièsel 2.0 TDI de 115 CV per completar la gamma de l'Alhambra. Amb 280 Nm de parell i amb canvi manual de sis marxes, aquest propulsor també porta el segell Ecomotive. Gasta una mitjana de 5,5 litres/100 km (143 g/km de CO2 emès) i com que la capacitat del dipòsit és de 70 litres la seva autonomia pot anar més enllà dels 1.200 quilòmetres. Seat el ven únicament amb acabats Reference i amb un preu de 30.960 euros aquesta és la versió d'accés a la gamma turbodièsel de l'Alhambra. Els tres seients de la segona fila es poden ajustar longitudinalment o plegar de manera que quedin ben ocults en el sòl.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.