Canals

Sota els efectes del virus Alfa

La combinació entre el motor 1.4 Multi Air, el canvi TCT de doble embragatge i el sistema DNA dóna com a resultat una versió del MiTo que permet gaudir plenament del més autèntic esperit esportiu d'Alfa Romeo

Que ningú pateixi en lle­gir el títol, el virus Alfa no té efec­tes nocius. Només és una expressió amb què fa dècades algú va encer­tar ple­na­ment com defi­nir les sen­sa­ci­ons pro­ce­dents del caràcter espor­tiu d'Alfa Romeo. Un espe­rit que, coses dels temps i les tendències, s'havia anat diluint –no en l'aspecte, però sí en el ren­di­ment– en una bona part dels models de la marca ita­li­ana. Però ja se sap que la genètica sem­pre per­dura, i aquesta versió de l'Alfa MiTo n'és un bon exem­ple. La com­bi­nació entre el reco­ne­gut motor de gaso­lina 1.4 Multi Air, el canvi TCT de sis mar­xes i doble embra­gatge que estrena aquest model i el sis­tema DNA –el con­duc­tor pot ajus­tar al seu gust la res­posta del motor, canvi, direcció i dife­ren­cial electrònic Q2– dóna uns resul­tats que no solen dei­xar indi­fe­rent.

Per ado­nar-se'n n'hi ha prou amb bus­car una car­re­tera sinu­osa i cop allà situar el selec­tor DNA en mode Dyna­mic i el canvi en funció seqüencial. El caràcter del MiTo, fins aquell moment tran­quil, can­via subs­tan­ci­al­ment. La remor del motor adqui­reix tot el sen­tit men­tre l'agu­lla de compta-revo­lu­ci­ons s'enfila cap a les 6.000 rpm sense que l'electrònica mani més que el con­duc­tor –la qual cosa s'agra­eix– i el cotxe devora l'asfalt amb una mínima incli­nació de la car­ros­se­ria en els revolts –queda jus­ti­fi­cada la duresa de les sus­pen­si­ons– i demos­tra una agi­li­tat i una noblesa irre­prot­xa­bles; frena impe­ca­ble­ment i la ràpida i pre­cisa direcció té el grau de duresa òptim. Com s'escau en una trans­missió de doble embra­gatge, el pas d'una marxa a l'altra és rapidíssim; en reduc­ci­ons s'escolta per­fec­ta­ment bé l'exe­cució del doble embra­gatge i si en reduc­ci­ons no entra la marxa infe­rior per evi­tar un sobrerègim, el con­duc­tor rep un avís acústic.

L'Alfa MiTo 1.4 TCT només es comer­ci­a­litza en aca­bat Dis­tinc­tive i val 1.830 euros més que la mateixa versió amb canvi manual de cinc mar­xes. Una diferència que inclina clara­ment la balança cap al TCT. Més encara si, a banda de les millors pres­ta­ci­ons, como­di­tat i gaudi –segons les cir­cumstàncies– de con­ducció, es té pre­sent que gasta i con­ta­mina un pèl menys.

MOTOR:
1.368 cc. 4 cilindres/16V. Turbo de geometria variable i intercooler.
POTÈNCIA:
135 CV a 5.000 rpm.
PARELL:
230 Nm a 1.750 rpm.
CANVI:
Automàtic TCT, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson/Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats/Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,063/1,720/1,446 m.
PES:
1.210 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
8,2 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
207 km/h.
CONSUM MITJÀ:
5,5 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
126 g/km.
PREU:
21.045 euros.

Transmissió TCT, del MiTo al Giulietta

Les dimensions de l'Alfa MiTo manen en l'espai interior, especialment en la meitat posterior. És un cotxe que com els de la seva categoria –petitons i amb personalitat– té un tipus de públic perfectament definit. I, és clar, hi ha qui es pregunta com és que Alfa Romeo no hagués decidit estrenar el canvi TCT en un altre model més pluralista que el més menut de la família. Tot arribarà. A partir del mes d'octubre el Giulietta també disposarà d'aquesta fenomenal transmissió amb dos embragatges en sec i mínim temps de resposta. L'equiparan les versions 1.4 Multi Air i 2.0 JTD de 170 CV, amb preus de 26.840 i 28.897 euros, respectivament. Alfa Romeo té registrades 23 patents relacionades amb el canvi TCT, que també porta associada la funció Start/Stop del motor, la qual permet estalviar un 10% de gasolina en relació a una transmissió automàtica tradicional amb convertidor de parell.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.