Canals

Per a famílies joves i actives

Tant per l'aspecte com per la capacitat interior, el Nissan Evalia sembla molt més gran del que en realitat és, i en canvi, en maniobrabilitat i confort de conducció resulta força semblant a un turisme

Tot i que Nis­san acre­dita una llarga tra­dició en mono­vo­lums –només cal recor­dar la Vanette de mit­jan anys 80–, feia un cert temps que no posseïa en la seva gamma un model des­ti­nat específica­ment a aquell tipus de per­so­nes –el millor exem­ple serien les famílies joves, amants de l'acti­vi­tat a l'aire lliure– que desit­gen un vehi­cle versàtil i de gran capa­ci­tat per satis­fer les seves neces­si­tats; que pres­cin­deixi de tot el que es pot con­si­de­rar super­flu però sense que això vul­gui dir renun­ciar a un equi­pa­ment com cal, que sigui de bon con­duir i tin­gui un preu rao­na­ble.

És un ven­tall de con­di­ci­ons que reu­neix l'Eva­lia, model que Nis­san fabrica a la planta de Bar­ce­lona, un mono­vo­lum amb por­tes cor­re­dis­ses a banda i banda en què poden viat­jar còmoda­ment fins a set per­so­nes adul­tes i també pot dis­po­sar d'un cor­recte espai de càrrega (900 litres). L'enorme porta poste­rior, la con­si­de­ra­ble altura del sos­tre i la pos­si­bi­li­tat d'aba­tre els seients de la segona i ter­cera files –que no són regu­la­bles lon­gi­tu­di­nal­ment ni des­mun­ta­bles– per­me­ten enca­bir-hi sense difi­cul­tats objec­tes com un parell de bici­cle­tes sense haver-ne de des­mun­tar cap roda, o una planxa de surf de vela. La sor­presa és que tant en aspecte exte­rior com pel que fa a l'espai inte­rior, l'Eva­lia sem­bla força més gran del que és, cosa que també explica que sigui de molt més bon mani­o­brar del que es podria pre­veure perquè gira com­ple­ta­ment en 10,6 metres.

Tot i que Nis­san pro­posa dos motors per a l'Eva­lia (gaso­lina i gasoil, amb canvi manual de cinc i sis mar­xes res­pec­ti­va­ment), és evi­dent que en igual­tat de potència (110 CV) l'1.5 dCi tur­bodièsel aca­pa­rarà pràcti­ca­ment tota la quota entre les 1.000 uni­tats que Nis­san pre­veu ven­dre en un any com­plet. És un pro­pul­sor silenciós i sufi­ci­ent per a aquest mono­vo­lum, que de fet es con­du­eix amb la faci­li­tat pròpia d'un turisme.

Les sem­blan­ces també es man­te­nen –fins i tot se superen– en l'equi­pa­ment, ja que l'Eva­lia de sèrie porta cli­ma­tit­za­dor, llums de boira, sen­sors de llums i pluja, càmera de visió poste­rior, radio CD amb Blu­e­to­oth, clau intel·ligent i llan­des d'alu­mini. Els air­bags, però, que­den limi­tats als fron­tals per al con­duc­tor i l'acom­pa­nyant, i qui es vul­gui sen­tir més pro­te­git haurà de pagar 500 euros per l'equip que com­po­nen el con­trol d'esta­bi­li­tat i els air­bags late­rals. També per 500 euros, Nis­san pro­posa l'equip Con­fort, amb nave­ga­dor (pan­ta­lla tàctil de 5 pòlza­des) i con­trol de velo­ci­tat.

MOTOR DE GASOIL 1.5 dCi: 1.461 cc. 110 CV i 240 Nm. Consum mitjà: 5,5 l/100 km. CO2: 144 g/km. MOTOR DE GASOLINA 1.6 G: 1.597 cc. 110 CV i 153 Nm. Consum mitjà: 7,3 l/100 km. CO2: 169 g/km. SUSPENSIONS: McPherson / Ballesta. FRENS: Discos / Tambors. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,400/1,695/1,860 m. PREU: 16.371 euros (1.6 G) i 17.262 euros (1.5 dCi), cinc seients. Amb set seients cal afegir-hi 450 euros. Els imports indicats inclouen el descompte promocional vigent fins a final d'any. WEB: www.nissan.es.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.