Canals

Renoi, quin nivell!

Ho vam constatar en la versió CW i ara ho confirmem amb el Sedan. El Hyundai i40 dóna perfectament la talla per ser un dels referents de la seva categoria

Qua­tre mesos després de l'arri­bada de l'i40 CW, Hyun­dai ja té al mer­cat l'espe­rada versió Sedan, que tanta expec­tació i bona opinió va gene­rar l'any pas­sat en la pre­sen­tació mun­dial d'aquest model al Saló de Bar­ce­lona. L'esplèndida figura d'aquest i40, uns preus per sota dels del CW –la gamma dièsel comença en 20.690 euros, des­compte pro­mo­ci­o­nal inclòs– i el supe­rior nom­bre de motors, són fac­tors a favor d'aquest nou­vin­gut al seg­ment D, el ter­cer en volum de ven­des i en el qual tant per aspecte com per qua­li­tat l'i40 està al nivell dels millors.

Men­tre que a Europa les pre­ferències en aquesta cate­go­ria van diri­gi­des cap a les ver­si­ons fami­li­ars –per això el CW va arri­bar pri­mer– i a Cata­lu­nya també se les valora com cal, en el con­junt del mer­cat esta­tal les ber­li­nes s'impo­sen amb nota­ble diferència (80,3%), la immensa majo­ria amb motor dièsel. És per això que les bones expec­ta­ti­ves de Hyun­dai amb aquest i40 Sedan tenen un fona­ment d'allò més cohe­rent. Quan el vam veure per pri­mera vegada a Bar­ce­lona ens va cap­ti­var pel seu aspecte i, més encara, per la qua­li­tat dels mate­ri­als i cons­trucció. I quan a finals d'estiu vam pro­var el CW vam enten­dre per què Hyun­dai afirma que aquest és el millor cotxe que ha fabri­cat. Ara, amb el Sedan, tor­nem a con­fir­mar que no tot queda en una magnífica imatge, sinó que aquest cotxe també con­venç d'allò més en con­duir-lo i viat­jar-hi, perquè tra­met bon tacte, és molt còmode (els 2,77 m de distància entre eixos garan­tei­xen una nota­ble ampli­tud inte­rior), àgil (gira en menys d'11 m i amb 2,8 vol­tes del volant), dòcil, molt ben inso­no­rit­zat, ben dotat d'equi­pa­ment i amb un male­ter con­si­de­ra­ble (505 litres). Una delícia. I si fa l'efecte que als motors no els sobra potència, en gene­ral va prou ben ser­vit.

A l'i40 se li nota que ha estat con­ce­but a la cen­tral de dis­seny de Hyun­dai a Rüssels­heim (Ale­ma­nya) amb la vista posada exclu­si­va­ment en els mer­cats euro­peus i d'acord amb els seus habi­tu­als estàndards de qua­li­tat. Totes les ver­si­ons por­ten de sèrie nou air­bags (inclòs el de cames per al con­duc­tor), con­trol d'esta­bi­li­tat amb cor­rec­tor de tra­jectòria, llums de gir, assistència en arren­cada en pen­dents i fre de mà elèctric. I en els tur­bodièsel de 136 CV, alerta de canvi de car­ril.

MOTOR DE GASOLINA: 1.6 GDI.
1.591 cc. 135 CV i 165 Nm. Consum mitjà: 6,4 l/100 km. CO2: 149 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.7 CRDI Blue Drive.
1.685 cc. 115 CV i 260 Nm. Consum mitjà: 4,3 l/100 km. CO2: 113 g/km.
1.7 CRDI Blue Drive.
1.685 cc. 136 CV i 330 Nm. Consum mitjà: 4,5 l/100 km. CO2: 119 g/km.
1.7 CRDI Style.
1.685 cc. 136 CV i 330 Nm. Consum mitjà: 5,1 l/100 km. CO2: 134 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats / Discos massissos.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,740/1,815/1,470 m.
PREU:
De 19.690 euros (1.6 GDI City) a 31.690 euros (1.7 CRDI Style Automàtic+ Navegador). Aquests preus inclouen el descompte promocional de 1.500 euros.
WEB:

Invertir en l'eficiència

Una tercera part dels 9.300 milions d'euros que Hyundai invertirà aquest any anirà destinada a les energies eficients. En el Hyundai i40 en tenim una mostra amb els motors Blue Drive de gasolina i dièsel, dotats de sistema Start/Stop i complementats per pneumàtics de baixa resistència al fregament, gestió de l'alternador i un dispositiu a la reixeta davantera que intervé per millorar l'eficiència aerodinàmica. El resultat, afegit a l'esglaonament de les relacions del canvi manual, es nota en els baixos consums de les versions que porten aquests propulsors i en l'exempció de pagar l'impost de matriculació.

Una marca en progressió

La versió Sedan de l'i40 és la primera de les sis novetats que Hyundai ens presentarà aquest any. La marca coreana continua progressant arreu del món i ha tancat els comptes de l'any 2011 amb un 12,3% d'increment global de vendes respecte del 2010. A Europa ha arribat fins a les 403.015 unitats i ha augmentat un 2,9% la seva quota de mercat, un 0,3% més que el 2010. En el mercat estatal els números també han seguit la mateixa tendència, en aquest cas amb 28.257 unitats venudes, que equivalen al 3,65% del total, un 0,5 més que en l'exercici precedent. L'objectiu per al 2012 en aquest mercat és arribar al 4% de quota.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.