Canals

Genètica de líder

Peugeot aposta per la innovació en aquest cotxe concebut per ser la referència del segment B. És molt més lleuger que el 207, el millora en amplitud interior i reinterpreta la posició de conducció

Pri­mer va ser el 205 i després els 206 i 207, tres models amb els quals des de l'any 1983 Peu­geot ha esde­vin­gut un refe­rent dins el seg­ment B. Ara els relleva amb el 208, que arriba ava­lat per l'èxit dels seus ante­ces­sors i amb el qual la marca fran­cesa es plan­teja uns objec­tius tan ambi­ci­o­sos com ven­dre'n 550.000 uni­tats arreu del món en un any com­plet. Vis­tos els ante­ce­dents, és indis­cu­ti­ble que el Peu­geot 208 té genètica de líder. I per si no n'hi hagués prou, ha estat con­ce­but com a tal, des­mar­cant-se de cer­tes tendències i apos­tant clara­ment per la inno­vació.

A diferència de molts models nous que donen con­tinuïtat a d'altres, el 208 no creix de mides res­pecte del 207, sinó tot el con­trari. Manté la mateixa distància entre eixos, l'inte­rior ha gua­nyat ampli­tud i el male­ter té una mica més capa­ci­tat (en total, 311 litres), però el cotxe és set centímetres més curt, dos més estret i un més baix. I sobre­tot és més lleu­ger, entre 110 i 173 kg, segons les ver­si­ons.

Un expo­nent de la inno­vació que Peu­geot aplica en el 208 es troba en la rein­ter­pre­tació de la posició de con­ducció. El volant és més petit de l'habi­tual i té la part infe­rior dis­cre­ta­ment apla­nada. I el qua­dre d'ins­tru­ments queda situat per sobre de l'ane­lla del volant en el camp de visió del con­duc­tor, amb la qual cosa s'acon­se­gueix una efec­ti­vi­tat de lec­tura simi­lar al de la pro­jecció de dades en el para­brisa, sense haver d'apar­tar els ulls de la car­re­tera. Una altra par­ti­cu­la­ri­tat del davan­tal és la pan­ta­lla tàctil de set pol­za­des, que inte­gra deter­mi­nats coman­da­ments i per­met dis­po­sar d'un bon nom­bre d'apli­ca­ci­ons. Queda per­fec­ta­ment a l'abast del con­duc­tor, és sen­zi­lla de mani­pu­lar i de sèrie a par­tir del segon nivell d'equi­pa­ment, és a dir en el que es pre­veu arri­barà al 80% del mix de ven­des d'aquest model.

El Peu­geot 208 se'ns pre­senta en tres nivells d'equi­pa­ment –Accés, Active i Allure– i amb els cinc motors que deta­llem en la fitxa tècnica. El mes de juliol se'ls afe­girà l'1.2 VTi de gaso­lina, de tres cilin­dres, 82 CV i només 104 g/km d'emis­si­ons de CO2. I pas­sat l'estiu arri­ba­ran l'1.0 VTi (68 CV i 99 g/km) i el més espor­tiu, l'1.6 THP de 155 CV. Per supo­sat, el con­trol d'esta­bi­li­tat i els air­bags fron­tals, late­rals i de cor­tina són de sèrie en totes les ver­si­ons i a par­tir del segon nivell també ho és el limi­ta­dor de velo­ci­tat.

MOTORS DE GASOLINA: 1.4 VTi.
1.397 cc. 95 CV i 136 Nm. Consum mitjà: 5,6 l/100 km. CO2: 129 g/km.
1.6 VTi.
1.598 cc. 120 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 5,8 l/100 km. CO2: 134 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.4 HDi.
1.398 cc. 68 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 98 g/km.
1.6 e-HDi.
1.560 cc. 92 CV i 230 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 98 g/km..
1.6 e-HDi.
1.560 cc. 115 CV i 270 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 99 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,962/1,829/1,460 m.
PREU:
De 13.200 euros (1.4 HDi Acces 3 portes) a 18.100 euros (1.6 e-HDi 115 Allure 5 portes).
WEB:

Tres o cinc portes

El Peugeot 208 es comercialitza amb carrosseries de tres i cinc portes. La de tres, més dinàmica i dirigida a un tipus de públic més aviat jove, es preveu que acapararà només el 25% de les vendes. Si en arquitectura les diferències són clares, entre els motors hi haurà molta més igualtat entre els de gasolina i gasoil.

Posició natural

En un primer moment el conductor nota la posició més elevada del quadre d'instruments. Però s'hi acostuma molt fàcilment i ben aviat esdevé d'allò més natural. I el tacte del cotxe en marxa i l'estabilitat són senzillament esplèndids, propis d'un model més gran.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.