Canals

Protegir els vianants

El nou Volvo V40 és el model elegit per estrenar el primer «airbag» per a vianants desenvolupat al món. Igual que en el cas del fre automàtic, l'objectiu és reduir el nombre de víctimes d'accident de trànsit

Volvo Car Cor­po­ra­tion va pre­sen­tar l'any 2010 el sis­tema de detecció de via­nants amb fre­nada automàtica del vehi­cle en cas que el con­duc­tor no reac­ci­oni com cal. Aquest dis­po­si­tiu pot evi­tar l'atro­pe­lla­ment quan es cir­cula a menys de 35 km/h, i per damunt d'aquesta velo­ci­tat ajuda a reduir les con­seqüències de l'impacte. Dos anys després, Volvo té enlles­tit un altre impor­tant avenç també diri­git a la pro­tecció de via­nants en cas d'atro­pe­lla­ment. Es tracta d'un air­bag extern que va ser pre­sen­tat fa tres mesos jun­ta­ment amb el vehi­cle que l'estrena: el nou Volvo V40. El desen­vo­lu­pa­ment i la posada en ser­vei d'aquest nou sis­tema té tota la raó de ser si es té en compte que el 14% de les vícti­mes mor­tals d'acci­dents de trànsit a Europa són via­nants. I que els trau­ma­tis­mes cra­ni­o­en­cefàlics més greus en cas d'atro­pe­lla­ment són deguts a l'impacte del cap con­tra el capó davan­ter, la base del para­brisa i els seus mun­tants ver­ti­cals.

El fun­ci­o­na­ment d'aquest sis­tema es basa en set sen­sors situ­ats a la part davan­tera del cotxe i que, en cas de con­tacte amb la cama d'una per­sona, can­vien el senyal que cons­tant­ment eme­ten a la uni­tat de con­trol. En qüestió de només centèsimes de segon s'infla automàtica­ment un air­bag que en dis­pa­rar-se fa ele­var 10 centímetres la part poste­rior del capó i el separa dels com­po­nents rígids del motor, i reco­breix l'espai que queda buit i també els mun­tants del para­brisa i apro­xi­ma­da­ment la ter­cera part de la superfície del vidre. Gràcies a aquesta mesura pro­tec­tora, la força de l'impacte del cos con­tra les parts rígides de la zona davan­tera de l'automòbil queda esmorteïda i dis­mi­nu­eix el risc de lesi­ons greus al cap. Aquest sis­tema actua en la franja de velo­ci­tat entre 20 i 50 km/h, ja que segons indica Volvo el 75% dels acci­dents amb via­nants impli­cats es pro­du­ei­xen cir­cu­lant per sota de 40 km/h.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.