Canals

De talla molt superior

Més que la denominació L, a aquesta juvenil i atractiva versió monovolum del Fiat 500 hi escaurien millor les sigles XL perquè sorprèn per una amplitud interior difícilment imaginable

Per enten­dre el paren­tiu que a Fiat esta­blei­xen entre el 500 i el mono­vo­lum que afe­geix la lle­tra L a aquesta deno­mi­nació, fins i tot als més obser­va­dors i deta­llis­tes els cos­tarà molt tro­bar prous punts en comú. De fet, entre el model pre­te­sa­ment de base i el que pre­sen­tem, les diferències són abso­lu­tes, tant per for­mes com per mides i ambi­ent dins l'habi­ta­ble llu­minós. Amb 60 cm més de llar­gada –la mei­tat dels quals inver­tits en la distància entre eixos–, 16 d'amplada i 18 d'altura no són pre­ci­sa­ment poca cosa. Ara bé, el que sorprèn més és l'espai inte­rior que els dis­se­nya­dors han estat capaços de treure de les mides con­tin­gu­des d'aquest cotxe. Tant, que si real­ment se l'ha de con­si­de­rar un Fiat 500 hi escau­rien molt més les sigles XL, qui sap si reser­va­des per la marca ita­li­ana per a una futura versió de set seients.

Que el 500L és un mono­vo­lum d'estil juve­nil no en queda cap dubte en veure els vis­to­sos inte­ri­ors, amb el davan­tal i altres ele­ments cal­cats o molt sem­blants als del nou Panda i les tapis­se­ries en dues tona­li­tats. I per aca­bar de satis­fer els gus­tos més per­so­nals, a Fiat pro­po­sen cinc colors de car­ros­se­ria com­bi­na­bles amb tres de dife­rents per al sos­tre. Però a més de juve­nil, el 500L des­taca sobre­tot pel seu gran sen­tit pràctic, una petita mos­tra del qual són els 22 espais dis­po­ni­bles per desar-hi petits objec­tes. L'altura supe­rior dels seients fan d'allò més còmode l'accés i la sor­tida, i la ban­queta poste­rior, sobre­e­le­vada, es com­ple­menta amb més bona visi­bi­li­tat cap a l'exte­rior, un espai real­ment ini­ma­gi­na­ble pels seus ocu­pants. I qui suposi que aquesta ampli­tud va en detri­ment del male­ter s'equi­voca. Té for­mes abso­lu­ta­ment regu­lars, ofe­reix un volum útil de 400 litres en con­fi­gu­ració nor­mal i com­bina l'altura regu­la­ble del fons amb la pos­si­bi­li­tat de ple­gar fins i tot el res­pat­ller del seient davan­ter dret, que per­met enca­bir objec­tes de fins a 2,40 metres de llar­gada.

El Fiat 500L arriba al mer­cat amb tres motors. Al prou ben cone­gut 1.4 Fire de gaso­lina s'hi afe­geix el revo­lu­ci­o­nari Twin Air de dos cilin­dres, sobre­a­li­men­tat per turbo i amb Start/Stop, ara en versió de 105 CV. Aquests dos pro­pul­sors van asso­ci­ats a un canvi de sis mar­xes. En dièsel, s'hi afe­gei­xen la segona gene­ració del 1.3 Mul­ti­jet, amb injecció directa com­mon rail, potència ele­vada a 85 CV, Start/Stop i canvi de cinc mar­xes.

MOTORS DE GASOLINA: 1.4-16V Fire.
1.368 cc. 95 CV i 127 Nm. Consum mitjà: 6,2 l/100 km. CO2: 145 g/km.
0.9 Twinair.
875 cc. 105 CV i 145 Nm. Consum mitjà: 4,8 l/100 km. CO2: 112 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 1.3 Multijet.
1.248 cc. 85 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 4,2 l/100 km. CO2: 110 g/km..
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,147/1,784/1,665 m.
PREU:
De 17.150 euros (1.4 Fire) a 18.750 euros (1.3 Multijet).
WEB:

Un sol nivell d'equipament

Fiat simplifica al màxim la gamma del 500L. L'únic nivell d'equipament inclou controls d'estabilitat i de velocitat, sis airbags, comandaments de la ràdio (amb pantalla tàctil i Bluetooth) al volant, tapisseria de dos colors i aire condicionat.

Al gust de cadascú

La llarga llista d'opcions disponibles per al Fiat 500L permet disposar de climatitzador automàtic, llums de boira, regulació lumbar als seients davanters, sensors posteriors d'aparcament, de pluja i encesa automàtica de llums, i sostre solar o practicable. I també altres elements, des dels multimèdia fins a d'altres ben diferents, com ara els penjadors fixats al respatller dels seients davanters.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.