Canals

Continuarà enlluernant

Des de fa temps és la referència entre les motos d'esperit aventurer i no està disposada a perdre tal condició. Per això, BMW no s'ha estat de res en la creació d'aquesta nova i esplèndida GS

Sin­te­tit­zar què és una GS no és gens difícil. És el tipus de moto que BMW va crear fa més de 30 anys, tan capaç de mar­car el ritme en car­re­te­res sinu­o­ses com de sor­tir-se'n d'allò més bé quan es can­via l'asfalt per unes con­di­ci­ons més exi­gents en pis­tes fores­tals. I si ens refe­rim en con­cret a la R 1200 GS, podem afir­mar que des de fa nou anys és la referència del seg­ment. Una con­dició que després de veure com ha tre­ba­llat BMW en el nou model es pot asse­gu­rar que con­ti­nuarà man­te­nint. I és que en la cre­ació de la nova R 1200 GS, pre­sen­tada el mes pas­sat al Saló de Colònia, la marca ale­ma­nya ha anat molt més enllà del que es podria haver con­si­de­rat com una evo­lució de l'ante­rior.

Calia aug­men­tar-li les pres­ta­ci­ons, per­fec­ci­o­nar les qua­li­tats en car­re­tera i fer-la encara més capaç fora d'ella; incre­men­tar la segu­re­tat i no des­cui­dar un capítol actu­al­ment tan fona­men­tal com és el res­pecte pel medi ambi­ent, que ha com­por­tat una pro­funda revisió del con­junt motriu: motor bicilíndric boxer amb refri­ge­ració com­bi­nada per aire i aigua, amb la caixa de can­vis inte­grada i la car­dan ara al cos­tat esquerre. Un altre punt que demos­tra que tot i man­te­nir la deno­mi­nació i l'estil aquesta és una moto total­ment nova és el xassís, en tubs d'acer. El sub­xassís va collat al xassís prin­ci­pal i amb la nova con­fi­gu­ració de les sus­pen­si­ons ha incre­men­tat nota­ble­ment la rigi­desa a la torsió. La sofis­ti­cada con­fi­gu­ració geomètrica del xassís rever­teix en la millora de la mani­o­bra­bi­li­tat men­tre que el bas­cu­lant mono­braç incre­menta la capa­ci­tat de tracció en con­di­ci­ons difícils fora de car­re­tera. Aquesta moto també estrena un nou for­mat de pneumàtics d'acord amb les supe­ri­ors pres­ta­ci­ons, i el sis­tema de frens –amb ABS inte­gral de sèrie– també ha estat millo­rat.

Primícia mun­dial.

Per pri­mera vegada en una moto, la nova R 1200 GS dis­posa d'un far prin­ci­pal de díodes llu­mi­no­sos i llum diürna inte­grada, un grup òptic que asse­gura la millor il·lumi­nació en qual­se­vol con­dició. El con­duc­tor pot ajus­tar la cúpula pro­tec­tora amb una sola mà i mit­jançant un rodet de molt fàcil mani­pu­lació. També pot ajus­tar el seu seient en altura i incli­nació –el de l'acom­pa­nyant es pot regu­lar horit­zon­tal­ment– i l'altura del mani­llar. Tot ple­gat con­tri­bu­eix a una posició ideal per gau­dir al màxim de la moto.

MOTOR:
Bicilíndric. 1.170 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
125 CV a 7.700 rpm.
PARELL:
125 Nm a 6.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
REFRIGERACIÓ:
Aire i aigua.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Sis marxes.
XASSÍS:
Doble biga.
SUSPENSIONS:
Telelever / EVO Paralever.
FRENS:
Doble disc 305 mm / Disc 276 mm.
LLARGADA:
2,207 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,507 m.
ALTURA DEL SEIENT:
De 0,850 a 0,870 m.
PES:
238 kg.
WEB:

El conductor decideix

La nova R 1200 és la primera GS amb accelerador electrònic, molt més precís. I opcionalment pot disposar de regulador de velocitat i control d'estabilitat adaptat a les característiques d'una moto d'enduro. Permet triar entre cinc modes de conducció: carretera, pluja, dinàmica i dos nivells d'enduro. També com a opció hi ha la suspensió semiactiva.

Refrigeració combinada

Amb la vista posada en les futures normes de soroll i emissions, BMW ha modificat el sistema de refrigeració del motor, per aire i aigua. En concret, la de l'oli es fa mitjançant la barreja d'etilenglicol i aigua, amb millors qualitats per als components que suporten més esforços tèrmics. L'embragatge també està banyat en oli (fins ara era en sec) amb funció antirebots.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.