Canals

Tomás Diago

FUNDADOR I PRESIDENT DE SOFTONIC

Comunicar amb eficàcia “Per captar inversors s'ha de ser apassionat”

Les sessions de Pitch Readiness ajuden els emprenedors a explicar el seu projecte als inversors

No és suficient tenir un bon projecte sinó que cal saber explicar-lo bé

Segons un estudi de The Lea­der Voice, només un 17% de l'audiència a què es diri­geix un comu­ni­ca­dor està d'acord amb el que aquest explica. En canvi, el 86% dels pre­sen­ta­dors cre­uen que estan comu­ni­cant bé. Per sal­var aquesta distància, a ACC1Ó van posar en marxa les ses­si­ons Pitch Rea­di­ness, uns tallers pràctics diri­gits a empre­ne­dors no tant per cap­ti­var una audiència sinó per con­nec­tar amb poten­ci­als inver­sors.

Els anys d'experiència han demos­trat que no n'hi ha prou de tenir un bon pro­jecte, sinó que cal saber expli­car-lo bé i això no vol dir només tenir un bon dis­curs i un Power Point bonic, sinó que cal saber cri­dar l'atenció i des­per­tar l'emoció i la con­fiança de l'inver­sor.

Les ses­si­ons de pitch (un terme anglès, que fa referència a una pre­sen­tació ver­bal con­cisa d'una idea amb l'espe­rança d'atraure finançament) aju­den a millo­rar la comu­ni­cació i la pre­sen­tació dels pro­jec­tes empre­sa­ri­als dels empre­ne­dors amb els inver­sors i socis estratègics.

Par­lar a la part del cer­vell més pri­mi­tiu. Els tallers pre­pa­ren els empre­ne­dors perquè cone­guin les claus prin­ci­pals per cap­ti­var l'inver­sor i que s'interessi pel pro­jecte. De fet, segons estu­dis neu­rològics, a un inver­sor se'l cap­tiva quan se li parla a la part del cer­vell rep­tilià, la més pri­mi­tiva.

A més, com que s'enre­gis­tra la pre­sen­tació, ajuda a tenir consciència del propi impacte.

A cada taller hi par­ti­cipa un inver­sor veterà i un empre­ne­dor amb experiència en pre­sen­tació de pro­jec­tes per donar retorn d'infor­mació honest i cons­truc­tiu per al par­ti­ci­pant.

Per poder par­ti­ci­par-hi, els empre­ne­dors han de com­plir certs requi­sits d'inver­ti­bi­li­tat: tenir un pro­jecte inno­va­dor, en un mer­cat en crei­xe­ment alt, amb un model de negoci esca­la­ble, amb un equip com­promès i dedi­cat a temps com­plet, amb una tec­no­lo­gia amb clar avan­tatge com­pe­ti­tiu i ide­al­ment, amb el pro­to­tip aca­bat i pri­me­res ven­des.

Al llarg del 2012 s'han fet un total de vuit tallers repar­tits arreu Cata­lu­nya en què han par­ti­ci­pat cap a 150 empre­ne­dors interes­sats a apren­dre a comu­ni­car amb eficàcia per expli­car millor els seus pro­jec­tes als inver­sors pri­vats.

Jorge Luna fun­da­dor d'Alo­oha, que ha par­ti­ci­pat en una d'aques­tes ses­si­ons, explica que els va ani­mar a afe­gir-s'hi per la neces­si­tat de millo­rar les habi­li­tats de comu­ni­cació tant amb inver­sors com a qual­se­vol altre inter­lo­cu­tor (cli­ent, col·labo­ra­dor, proveïdor).

Una eina de venda. Alo­oha, que s'ha con­ver­tit en una empresa pio­nera a Europa com a inte­gra­dora i ope­ra­dora de cir­cuits d'infor­mació i publi­ci­tat exte­rior digi­tals (Digi­tal Out-of-Home, DOOH), és l'únic mitjà publi­ci­tari amb què es pot exhi­bir el mis­satge adi­ent, en el lloc i ins­tant oportú o molt a prop del moment i punt de com­pra. La van crear al 2007 i actu­al­ment és un ope­ra­dora con­so­li­dada del mitjà DOOH a l'Estat espa­nyol. Pel fun­da­dor d'Alo­oha, apren­dre a tenir un bon pitch s'ha con­ver­tit en un ele­ment bàsic. “És una bona eina de venda en qual­se­vol ocasió i cal tenir-ho ben pre­pa­rat i actu­a­lit­zat”, de manera que el fet d'haver acu­dit a les ses­si­ons de Pitch Rea­di­ness els ha aju­dat a adqui­rir les habi­li­tats i poder-les prac­ti­car davant d'un audi­tori molt més con­tro­lat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.