Canals

Tomás Diago

FUNDADOR I PRESIDENT DE SOFTONIC

Comunicar amb eficàcia “Per captar inversors s'ha de ser apassionat”

Les sessions de Pitch Readiness ajuden els emprenedors a explicar el seu projecte als inversors

No és suficient tenir un bon projecte sinó que cal saber explicar-lo bé

Segons un estudi de The Leader Voice, només un 17% de l'audiència a què es dirigeix un comunicador està d'acord amb el que aquest explica. En canvi, el 86% dels presentadors creuen que estan comunicant bé. Per salvar aquesta distància, a ACC1Ó van posar en marxa les sessions Pitch Readiness, uns tallers pràctics dirigits a emprenedors no tant per captivar una audiència sinó per connectar amb potencials inversors.

Els anys d'experiència han demostrat que no n'hi ha prou de tenir un bon projecte, sinó que cal saber explicar-lo bé i això no vol dir només tenir un bon discurs i un Power Point bonic, sinó que cal saber cridar l'atenció i despertar l'emoció i la confiança de l'inversor.

Les sessions de pitch (un terme anglès, que fa referència a una presentació verbal concisa d'una idea amb l'esperança d'atraure finançament) ajuden a millorar la comunicació i la presentació dels projectes empresarials dels emprenedors amb els inversors i socis estratègics.

Parlar a la part del cervell més primitiu. Els tallers preparen els emprenedors perquè coneguin les claus principals per captivar l'inversor i que s'interessi pel projecte. De fet, segons estudis neurològics, a un inversor se'l captiva quan se li parla a la part del cervell reptilià, la més primitiva.

A més, com que s'enregistra la presentació, ajuda a tenir consciència del propi impacte.

A cada taller hi participa un inversor veterà i un emprenedor amb experiència en presentació de projectes per donar retorn d'informació honest i constructiu per al participant.

Per poder participar-hi, els emprenedors han de complir certs requisits d'invertibilitat: tenir un projecte innovador, en un mercat en creixement alt, amb un model de negoci escalable, amb un equip compromès i dedicat a temps complet, amb una tecnologia amb clar avantatge competitiu i idealment, amb el prototip acabat i primeres vendes.

Al llarg del 2012 s'han fet un total de vuit tallers repartits arreu Catalunya en què han participat cap a 150 emprenedors interessats a aprendre a comunicar amb eficàcia per explicar millor els seus projectes als inversors privats.

Jorge Luna fundador d'Alooha, que ha participat en una d'aquestes sessions, explica que els va animar a afegir-s'hi per la necessitat de millorar les habilitats de comunicació tant amb inversors com a qualsevol altre interlocutor (client, col·laborador, proveïdor).

Una eina de venda. Alooha, que s'ha convertit en una empresa pionera a Europa com a integradora i operadora de circuits d'informació i publicitat exterior digitals (Digital Out-of-Home, DOOH), és l'únic mitjà publicitari amb què es pot exhibir el missatge adient, en el lloc i instant oportú o molt a prop del moment i punt de compra. La van crear al 2007 i actualment és un operadora consolidada del mitjà DOOH a l'Estat espanyol. Pel fundador d'Alooha, aprendre a tenir un bon pitch s'ha convertit en un element bàsic. “És una bona eina de venda en qualsevol ocasió i cal tenir-ho ben preparat i actualitzat”, de manera que el fet d'haver acudit a les sessions de Pitch Readiness els ha ajudat a adquirir les habilitats i poder-les practicar davant d'un auditori molt més controlat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.