Canals

Polivalència incrementada

Amb la versió Xmod, disponible amb quatre motors diferents, Renault augmenta el sentit pràctic del monovolum Scénic i dóna més llibertat a qui vulgui sortir de l'asfalt i endinsar-se en camins de terra

Si ens fixem en la versió Xmod del Renault Scénic no només veurem que al frontal mostra les noves senyes d'identitat de la marca francesa sinó que també ens cridaran l'atenció els plàstics protectors que envolten la part inferior de la carrosseria. Una referència prou explícita de les possibilitats que ofereix aquest monovolum per a qui vulgui utilitzar-lo una mica més enllà de l'asfalt.

Les diferències respecte de l'Scénic normal són precisament aquí, perquè la configuració i amplitud de l'habitacle es mantenen intactes, igual com la seva modularitat i el volum del maleter, que amb 555 litres és una molt bona referència per a un monovolum de menys de quatre metres i mig de llargada. Pel que fa als motors, n'hi ha quatre per triar, tots de la gamma Energy i molt eficients: dos de gasolina i dos de gasoil, tots ells amb injecció directa, sobrealimentats per turbo i amb canvi manual de sis marxes. El dCi 110 pot disposar de la transmissió automàtica EDC de doble embragatge.

Extended Grip.

Tornem, però, al que dèiem. L'actiu diferenciador de l'Scénic Xmod radica en la superior llibertat i confiança que dóna a qui es planteja deixar la carretera asfaltada i endinsar-se en una pista de terra (en bon estat) o bé quan les condicions d'adherència són complicades. Els artífexs de tot això són l'increment de la distància lliure respecte del sòl (1 centímetre), de l'amplada dels eixos (1 cm el davanter i 2 el posterior) i sobretot el dispositiu Extended Grip, tan senzill de fer funcionar com efectiu.

Es tracta d'un sistema que optimitza el control de tracció, governat per una rodeta situada just al davant de la base de la palanca del canvi de marxes mitjançant la qual el conductor pot seleccionar entre tres modes (carretera, terreny tou o expert) segons quines siguin les condicions del terreny i l'adherència. Per defecte, sempre hi ha connectat el mode carretera, al qual es torna automàticament tan bon punt l'Scénic circula a més de 40 km/hora.

El mode de terreny tou modifica automàticament el control del parell motor i la resposta dels frens per obtenir la major tracció mentre que en el mode expert la gestió es concentra únicament en el sistema de frenada i deixa llibertat al conductor per controlar el parell motor i l'acceleració. L'Extended Grip funciona imperativament associat als pneumàtics M+S (fang i neu, també denominats de contacte).

MOTORS DE GASOLINA: TCe 115.
1.198 cc. 115 CV i 190 Nm. Consum mitjà: 6,1 l/100 km. CO2: 140 g/km.
TCe 130.
1.198 cc. 130 CV i 205 Nm. Consum mitjà: 6,4 l/100 km. CO2: 145 g/km.
MOTORS DE GASOIL: dCi 110.
1.461 cc. 110 CV i 260 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 105 g/km.
dCi 130.
1.598 cc. 130 CV i 320 Nm. Consum mitjà: 4,4 l/100 km. CO2: 114 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix flexible.
FRENS:
Discos ventilats / Discos massissos.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,372/1,845/1,678 m.
PREU:
De 21.150 euros (TCe 115) a 26.550 euros (dCi 130). Descompte promocional inclòs.
WEB:

Quadre d'instruments amb visualització digital

No hi ha diferències entre el quadre d'instruments de l'Xmod i el de l'Scénic normal, als quals Renault ha dotat de la visualització digital TFT (Thin Film Transistor), de lectura exquisida. Un comandament situat al túnel central al costat de la palanca del fre de mà fa la funció d'un joystick multidireccional i permet navegar per la pantalla de 7 polzades situada a la banda dreta del quadre d'indicadors. Al setembre estarà disponible per a tota la gamma Scénic el sistema R-Link (ja disponible en els Renault Clio i Captur), que ampliarà les funcions de connectivitat i possibilitarà la manipulació tàctil de l'esmentada pantalla. Per a la seguretat i confort, el Visio System comprèn alerta sonora i visual de sortida de carril, canvi automàtic de llums i càmera de marxa enrere.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.