Canals

Quin perfil has de tenir per dedicar-te al màrqueting

Tenir capacitat per resoldre problemes, perspectiva per una visió global i saber actualitzar-se i superar-se són algunes de les qualitats.

Segons el DIEC, el màrqueting és el “conjunt de tècniques destinades a planificar un procés de comercialització, per tal de millorar la distribució i la venda de productes i de serveis”.

Així que gairebé sempre, l'èxit o el fracàs d'una empresa està directament lligat a l'efectivitat dels esforços que dedica al seu màrqueting. I l'efectivitat d'aquests esforços depèn del personal qui els realitza. Però, què ha de tenir un bon perfil professional per dedicar-se al màrqueting?

Ha de tenir facilitat per comprendre la funció social de l'empresa, l'anàlisi de problemes, el seu diagnòstic i la proposició de solucions, capacitat analítica, de síntesi i de relació amb el grup, facilitat de comprensió i d'abstracció, creativitat, facilitat d'expressió, sociabilitat, amb àmplia visió del món i perspectiva sobre la seva possible evolució.

Sentir passió pel que es fa, a més passió, més productivitat i millors resultats. Tenir la capacitat de veure més enllà, crear somnis, il·lusionar i emocionar.

Saber escoltar a la gent del teu entorn i sobretot a la gent de fora, escoltar els clients, els col·laboradors, etc., és una bona manera de comprendre el mercat i conèixer les seves necessitats.

El màrqueting, i encara més amb la vessant digital, està en un procés constant d'actualització i per estar al dia de totes les novetats i no quedar-nos obsolets, la formació és fonamental. Hem d'intentar diferenciar-nos el màxim possible. Sempre voler aprendre coses noves, nous mitjans, tecnologies i suports. Això requereix moltes més hores de feina, però val la pena. La marca personal és molt important.

A més, s'ha de tenir un perfil financer, pendent del ROI i del valor de negoci de la seva cartera de productes, així com ser capaç de sortir de la zona de confort i pensar diàriament què es pot fer per superar les expectatives dels clients i com sorprendre'ls. També s'ha de descobrir noves vies de comercialització, explorar nous mons, i per descomptat, utilitzar la creativitat en tota la seva amplària i àrees.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia