Canals

La política i les xarxes socials

La presència a la xarxa es converteix en un camí directe de comunicació dels candidats amb els votants, sobretot amb els més joves.

Per tots és sabut que tenir presència a les xarxes socials és fonamental. Amb les eleccions a tocar, els polítics intensifiquen el seu moviment en elles o s'obren un perfil, sobretot a Twitter, on el debat polític és més intens. Facebook i Twitter esdevenen un camí directe de comunicació amb els votats on els candidats polítics es llancen a l'actualització massiva dels seus perfils.

Han de tenir present, però, que les xarxes socials són un canal per al debat, per a la conversa, i que hauran d'escoltar, respondre i analitzar (amb educació i respecte) les veus oposades que puguin sorgir al llarg de l'any, no només quan s'apropen les eleccions.

Una mostra del poder de les xarxes socials al màrqueting polític és l'èxit que va tenir la primera campanya d'Obama als EUA. I just ara, el president dels EUA ha batut un record Guinness en convertir-se en la persona que aconsegueix més ràpidament un milió de seguidors a Twitter, fet que va assolir en menys de cinc hores amb la seva compta nova @POTUS.

Durant aquestes setmanes prèvies a les eleccions, els polítics se centren en qui té més seguidors, fans, retuits, converses i debats més interessants, però passades les votacions, molts candidats obliden els seus comptes. I aquí és on cometen el greu error d'utilitzar les xarxes socials simplement uns dies cada quatre anys.

Fa uns dies, Katie Stanton, vicepresidenta de Global Media de Twitter, va visitar el nostre país i va fer algunes declaracions sobre la relació dels polítics amb Twitter, i va assenyalar que els polítics espanyols són capdavanters en aquest tema. Li resulta sorprenent com a Espanya tots els candidats són a Twitter, i que hagin entès que és una plataforma que els permet conversar amb el seu electoral i afavoreix una relació diferent.

Respecte a la manera de tuitejar, els partits nous tendeixen a assumir més riscos, a compartir i interactuar més i a ser més transparents. Tuitegen més freqüentment. Els tradicionals acostumen a ser més cautes i conservadors perquè, al ser al poder, tenen més a perdre.

Va destacar la importància del rol que té Twitter per a portar la política a una franja d'edat que moltes vegades no s'informa a través dels mitjans tradicionals. Ajuda a què siguin conscients dels problemes i d'allò que està en joc, a què coneguin als candidats i allò que representen. És una eina fonamental per animar a votar a audiències joves, per a fer-los saber que són importants i que el seu vot conta.

Per això, els polítics no només han de ser presents a les xarxes socials durant el període de la campanya electoral, les xarxes socials van més enllà. Si el candidat vol que això es converteixi en un valor de marca per al futur, si vols que les xarxes socials realment l'ajudin a arribar als votants, el seu perfil haurà de mantenir-se sempre actiu i haurà de seguir interactuant amb els seus seguidors.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia