Web versió mòbil
Dimarts, 9 març 2021
Recorda'm
Des que el 1862 va arribar el ferrocarril, ha marcat la vida de Girona, una ciutat que s'ha acostumat a viure una història ambivalent en què el progrés i els problemes s'han agafat la mà
Les obres del TAV van comportar el desmantellament del parc Central. Van fer caure arbres, esborrar edificis i equipaments com ara l'estació d'autobusos, que havia estat una vella aspiració de Girona...
Tot i l'estatització decretada pel dictador Francisco Franco, fins a l'any 1962 no es va electrificar la línia fèrria entre Barcelona i Girona, quan el tren ja era un problema per a la ciutat
La desaparició dels carrilets i la construcció del pas elevat del tren van obrir una ciutat que sense barreres físiques va poder executar la transformació urbanística que la va treure de l'anonimat
El primer tren de via estreta gironí, una joguina que va entendrir alguns i que feia riure d'altres, va estar set dècades rondinejant entre Palamós i Flaçà i força menys entre Girona i Banyoles
La ciutat de Girona va viure amb molt poc entusiasme l'arribada d'un ferrocarril que tot i que semblava de joguina, havia despertat una gran exaltació a la vila marinera
La lluita entre les dues companyies Camins de Ferro de Barcelona a Mataró i Camins de Ferro de Barcelona a Granollers i les complicacions polítiques van complicar l'acabament de la línia
L'Associació d'Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines disposa d'un centenar de socis units per la passió del ferrocarril, per recrear i divulgar un món que gairebé ja no existeix