zàping

Creatius que fan parides

Un savi engi­nyer, un inven­tor, un metge, un biòleg, un fus­ter manyà, un escrip­tor i el seu edi­tor, un fabri­cant d'ali­ments, un dis­se­nya­dor de roba. Són cre­a­dors. De vega­des neces­si­ten cam­pa­nyes de publi­ci­tat, a l'èxit de la qual supe­di­ten l'aco­llida del seu pro­ducte. Si el seu gènere és real­ment bo, genuí i insubs­tituïble, n'hi ha prou amb el boca- ore­lla.

Hi ha mer­ca­de­ries que ho neces­si­ten per tro­bar mer­cat. Per això es bus­quen publi­cis­tes. Cre­a­tius, es fan dir! Ja se n'ha de ser de pre­tensiós! Els anun­ci­ats, els cre­a­dors dels pro­duc­tes que es neces­si­ten ven­dre, no les tenen pas aques­tes ínfu­les. Pot­ser perquè els pre­o­cupa ven­dre, cosa difícil, fins i tot en temps de vaques gras­ses.

No es limi­ten a anun­ciar el pro­ducte i prou: usos i preu. Hi afe­gei­xen para­li­te­ra­tura, para­fi­lo­so­fia, para­fernàlia i música. Això sí: s'escar­ras­sen a posar-hi una música engan­xi­fosa. A vega­des només tenen això i, a vega­des, ni això: quan sents la cançó, fas zàping. Alguns anun­cis em fan ver­go­nya, espe­ci­al­ment els radiofònics amb veus repel·lents i poc creïbles.

Alguns anun­cis ni els entenc. I a vega­des no entenc com el fabri­cant es deixa enta­ba­nar per algu­nes pari­des que, més que ganes de com­prar, et fan girar cap a la com­petència. De tant en tant surt algun gag genial i cada dia hi ha més publi­ci­tat enco­berta, que ja és simp­tomàtic del fracàs dels anun­cis direc­tes. La publi­ci­tat no és sug­ges­tiva ni el millor de la tele. Dir que és el més interes­sant és de poca volada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.