Comunicació

TV3 estudia unificar el 33 i l’Esport3 com a part d’un pla estratègic que es decidirà al setembre

Sanchis defensa la presència de Pilar Rahola en els programes de la televisió pública perquè és una “analista política”

TV3 estudia unificar els canals 33 i Esport 3 com a part d’un pla estratègic que es decidirà a partir del setembre, segons ha anunciat la presidenta de la CCMA, Núria Llorach. En la Comissió de Control de la Corporació al Parlament aquest divendres, Llorach ha dit que “és irrenunciable l’aposta pel públic infantil i juvenil”, en referència a disposar d’un canal exclusivament juvenil, el Super3. “No hem discutit encara l’opció d’unir els continguts culturals i d’esports, ho presentaran els directors a la tardor”, ha detallat. Pel que fa a la presència de Pilar Rahola a TV3, el director, Vicent Sanchis, ha dit que es tracta d’una “analista política” i no contertuliana, i que no entren a “vetar ni proposar” els col·laboradors dels programes.

Pel que fa a la situació dels esports a TV3, Llorach ha reconegut la limitació de la capacitat adquisició de drets i continguts externs, per “l’ofensiva” dels últims anys de la televisió de pagament. “Hem anat perdent les últimes opcions en què l’esport d’elit s’ha mostrat en obert”, com la Lliga Europa de la UEFA o la Copa del Rei. En aquest sentit, ha detallat que s’ha passat d’una partida de 50 milions d’euros en drets esportius a menys de 5 milions.

Ajustos pressupostaris

Segons ha assenyalat la responsable de la Corporació, la CCMA ha millorat lleugerament les previsions de pèrdues d’ingressos les últimes setmanes. Si bé la baixada en publicitat a causa de la pandèmia havia d’afectar en 15 milions d’euros el pressupost, les previsions ara són de 13,7 milions.

Amb aquestes xifres, Llorach ha recordat que el pla de contenció que ha fet la CCMA “ha aconseguit eixugar els 15 milions de manca d’ingrés”. En aquest sentit, es van ajustar 5 milions en programació, reduir 1,7 a Esports, 300.000 euros a Informatius, 300.000 a Catalunya Ràdio i més d’un milió en màrqueting.

Davant la intervenció del diputat del PSC David Pérez, que ha qualificat “d’indignació i vergonya” que TV3 utilitzi els fons destinats a la crisi pel coronavirus, Llorach ha defensat el paper de la televisió com a motor audiovisual del país i la necessitat per a moltes empreses del sector que han hagut de tancar o reduir plantilla.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia