Comunicació

El canal alemany Deutsche Welle trasllada a Letònia la seva cobertura sobre Rússia

BBC, CNN, CBS o Bloomberg ja van prendre la decisió de tancar les seves delegacions a territori rus fa dies

El canal alemany Deutsche Welle (DW) ha anunciat aquest dimarts que continuarà la seva cobertura informativa sobre Rússia des de Letònia, després que les autoritats russes tanquessin la seva oficina a Moscou i revoquessin la seva acreditació de premsa.

La infraestructura per a la transmissió s’instal·larà en la capital letona, Riga, en les pròximes setmanes, segons un comunicat del mitjà alemany que va indicar que Juri Rescheto, l’anterior responsable de la seva oficina a Moscou, serà el cap de la qual operarà des de Letònia.

Segons el director general del canal alemany, Peter Limbourg, el mitjà farà “tot el tècnicament i organitzativament possible per a proporcionar informació important a la nostra audiència a Rússia i a tot el món”.

Limbourg ha agregat que “encara que el nostre lloc web i la majoria de les xarxes socials han estat bloquejats pel govern de (el president rus, Vladímir) Putin en els últims dies, hi ha moltes formes en què les persones interessades a Rússia poden eludir la censura”.

El passat 3 de febrer el govern rus va prohibir la transmissió de Deutsche Welle i la raó que va donar va ser la prohibició del programa en alemany de la seva emissora estatal RT per part de les autoritats de mitjans estatals alemanyes.

L’endemà, els empleats dels estudis de DW a Moscou van haver de lliurar les seves acreditacions de premsa; posteriorment, el ministeri rus d’Exteriors va anunciar l’obertura d’una investigació per a decidir si el canal alemany ha de classificar-se com a agent estranger.

Durant els últims dies diversos mitjans internacionals, entre ells l’Agència Efe, van anunciar la suspensió temporal de la seva activitat informativa a Rússia, a conseqüència de l’aprovació d’una nova llei que preveu penes de fins a 15 anys de presó per disseminar el que les autoritats puguin considerar “informació falsa” en relació amb la guerra a Ucraïna.

Altres mitjans que van prendre una decisió similar són la BBC, CNN, CBS o Bloomberg, que han cessat temporalment la seva labor informativa a Rússia, mentre continuen informant del conflicte des d’Ucraïna i altres llocs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

La jutge imputa els humoristes de TV3 pel gag sobre la Verge del Rocío

BARCELONA
Música

La sueca Loreen surt com a favorita al festival d’Eurovisió

barcelona

Pas endavant de l’Eurocambra per regular la intel·ligència artificial

Barcelona

Un jutjat investiga el gag de TV3 de la Verge del Rocío per escarni als sentiments religiosos

BARCELONA
COMUNICACIÓ

Mor Juan Antonio Lozano, director de l’antic diari ‘Manresa’

Recuperem els articles diaris de Josep Maria Espinàs

GIRONA
Estat espanyol

La llibertat de premsa retrocedeix a l’Estat

Barcelona

Ramiro Oliveros, actor dels anys daurats de TVE

Lluís Bosch, periodista referent en la nàutica a Catalunya