«Els nois d'història» arriba a Girona precedit d'un notable l'èxit de crítica i públic

Josep Maria Pou dirigeix i protagonitza la posada en escena de la peça d'Alan Bennett produïda per Focus

Si hi havia algun muntatge a Temporada Alta que tenia totes les butlletes perquè es prorrogués, aquest era Els nois d'història. Ja hi havia programades tres sessions, per avui i demà (21 h), i diumenge (19 h), però se n'hi ha hagut d'afegir una altra, per demà (17 h), de manera que hi haurà sessió doble. Els nois d'història, del dramaturg britànic Alan Bennett (Leeds, 1934), va ser l'aposta segura de Josep Maria Pou per a la inauguració del nou Teatre Goya. L'acció se situa en una escola pública masculina de la regió industrial del nord d'Anglaterra, concretament en una aula en què els nois són educats –gairebé sempre– per dos professors de caràcter i mètodes diametralment oposats. Irwin (Jordi Andújar) és un llicenciat d'Oxford, jove i amb empenta, que el centre ha contractat per estimular la competitivitat dels alumnes amb vista a les proves d'accés a les millors universitats. Héctor (Josep Maria Pou) és el paradigma de professor de literatura que intenta ajudar els alumnes, no només en els estudis, sinó també a descobrir la vida i fer emergir la saviesa de cadascun d'ells.

Els nois d'història es va estrenar al Lyttelton Theatre de Londres l'any 2004, i el 2006 va aterrar al Broadhurst Theatre de Broadway, on se'n van fer 185 funcions. L'octubre del 2006 es va estrenar l'adaptació cinematogràfica de l'obra, dirigida per Nicholas Hytner, en què Héctor va ser interpretat per Richard Griffiths. La peça, una comèdia amb diàlegs brillants i enginyosos, perfectes pel lluïment, conté un seguit de reflexions sobre el valor i el sentit de l'educació, i el pas de l'adolescència a la maduresa.

Josep Maria Pou disposa d'un repartiment en què també hi ha Pep Minguell i Maife Gil, que completen el quadre docent, a més de Javier Beltrán, Albert Carbó, Oriol Casals, Alberto Díaz, Xavi Francès, Llorenç González, Juan Vázquez i Ferran Vilajosana.

Sergi López i «La conquesta...»

Parlant precisament d'espectacles que tenien la pròrroga cantada, un altre és Non solum, el monòleg d'humor de Sergi López, del qual originàriament hi havia programada una funció, dilluns que ve (21 h) al Teatre de Salt, i al final se'n faran quatre: dilluns, dimarts (18 h), dimecres i dijous (21 h). López serà avui a Girona, a la Llibreria 22 (20 h), on presentarà, juntament amb Jorge Picó, director i coautor de Non solum, el text teatral de la peça, editat per Columna. Dues hores més tard (22 h), López presentarà al Cinema Truffaut la projecció, en versió original subtitulada, del film Map of the sounds of Tokyo (2009), dirigida per Isabel Coixet i protagonitzada per ell mateix i l'actriu japonesa Rinko Kikuchi. Posteriorment, López participarà en un col·loqui amb el públic assistent a la projecció.

D'altra banda, avui (22 h), a La Planeta, tindrà lloc l'estrena de la segona obra guanyadora del tercer Premi Quim Masó, La conquesta del Pol Sud.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
novetat editorial

Josep Maria Sebastian: “Tots els crims són de proximitat... per a algú segur”

campdevànol
música

La cantant kurda Aynur Dogan encapçala el FIMPT de Vilanova i la Geltrú

vilanova i la geltrú
MÚSICA

La periodista empordanesa Georgina Arnau debuta en la música com Genna amb ‘El pacte’

castelló d'E.
art

El ‘Bestiari’ de Carlos Casas porta a Venècia sons i imatges d’onze parcs naturals catalans

venècia
Crítica

Quant n’hem d’aprendre!

música

Cala Vento guanya amb ‘Casa Linda’ els Premis Min al millor disc de rock i al millor disc de l’any

torroella / figueres
guardó

Raimon rebrà el Premi Prat de la Riba 2024 de l'IEC la diada de Sant Jordi

barcelona
Cultura

Mor Feliu Trujillo, prestigiós ceramista artístic d’Esparreguera

TEATRE

Gorina trasllada a ‘Ifigènia’ el dolor de totes les dones sacrificades

BARCELONA