Patrimoni

Restauració a Madrid

Les dues últimes figures recuperades de l’arqueta de Sant Martirià de Banyoles s’han traslladat a Madrid per fer-hi les tasques de conservació i bona part de la restauració. Ho ha confirmat el Bisbat de Girona, que no ha donat terminis sobre quan s’enllestirà aquest procés. Sí que ha especificat que els treballs es completaran a Banyoles, on es tornaran a col·locar les figures a l’arqueta. Les dues figures representen santa Anna i sant Cristòfol i van ser recuperades ara fa un any per l’advocat gironí Carles Mascort, després de negociar amb antiquaris de Brussel·les i Londres que les tenien a la venda. En una visita a Banyoles, el novembre passat, el director general de Belles Arts del Ministeri de Cultura, Román Fernández-Baca Casares, es va mostrar partidari de fer la restauració de les dues figures sense sortir del monestir de Sant Esteve, però la decisió estava pendent d’un informe tècnic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera
ART

El MNAC adquireix una pintura de Tamburini gràcies a una donació de la Godia

BARCELONA

La primera trobada de productors gironins d’arts escèniques serà el 18 de juny

salt
la bisbal d’empordà

Més de 40 espectacles i una aposta pel circ inclusiu en la Fira del Circ al Carrer

LA BISBAL D’EMPORDÀ
Sónar 2024

La IA ens farà la bugada, no les cançons

BARCELONA
Crítica

Aquells que moren quan estimen