Música

Crònica

cap roig

El jazz que no caduca

Quarta visita de Diana Krall en els darrers tretze anys al Festival de Cap Roig, que amb ella recupera la seva essència com a hereu del Festival de Jazz de la Costa Brava. Perquè cal recordar que la cantant i pianista canadenca és una intèrpret de jazz, si es vol de jazz per a grans audiències, encara que el concepte sembli un oxímoron, però jazz en definitiva. L’elegant Diana pot omplir l’auditori de Cap Roig d’un públic heterogeni, majoritàriament no habitual de les caves de jazz, amb un repertori farcit de cançons eternes, algunes de les quals van ser èxits populars fa gairebé vuitanta anys en les veus de Frank Sinatra –All or nothing at all, que va obrir el concert– o Nat King Cole (L.O.V.E.), entre altres estàndards com el magistral I’ve got you under my skin, compost pel mag Cole Porter.

Però Diana i els seus músics –els habituals Robert Hurst (contrabaix) i Karriem Riggins (bateria), més l’experimentat saxofonista Joe Lovano– no es conformen amb recrear melodies evocadores d’un cert glamur remot: com a bons músics de jazz les utilitzen com a punt de partida per emprendre els seus propis viatges instrumentals, amb llibertat i presumiblement amb un cert grau d’improvisació, allargant els temes fins a 8 o 10 minuts de mitjana.

El resultat, dotze temes, amb un sol bis –Exactly like you, una joia cantada des dels anys trenta per Louis Armstrong, Bing Crosby, Sinatra, Nina Simone o Aretha Franklin–, en una hora i tres quarts de música delicada i intensa a parts iguals. Lluny de comportar-se com la diva rossa i cool –per freda i per elegant, amb el seu vestit negre brillant– que de vegades sembla, Diana es va mostrar força càlida i xerraire, parlant del marc incomparable de Cap Roig i de la lluna que el presidia, i recordant també l’efemèride dels 50 anys de l’arribada de l’home a la Lluna, que es va celebrar el mateix dissabte. Res millor en una ocasió com aquesta que interpretar The night we called it a day, un altre estàndard que han fet seu des de Sinatra a Dylan, i la sempre efectiva Fly me to the Moon.

Després d’un passeig presumptament també nocturn pel Boulevard of Broken Dreams, Diana va sortir a la llum amb una desconstruïda Cheek to cheek, abans d’encarar la recta final amb I lost my mind in a wild romance, Lush life i I was doing alright, cançons sense data de caducitat que Miss Krall reinterpreta a la seva manera, sense intentar emular les grans veus que ja les han fetes immortals, però contribuint de manera decisiva a mantenir viu aquest repertori en els festivals d’estiu del segle XXI.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Una trentena d’obres aspiren al premi d’escultura Vila Casas

Palafrugell
art

El Museu de l’Empordà dedica una retrospectiva pòstuma a Adrià Ciurana

Figueres
música

Nostaldisc celebrarà el 1r campionat gironí de rebobinat de cintes de casset amb ‘boli’ Bic

sant gregori
Torroella de montgrí

El talent més internacional omple de màgia el 12è Fimag

Torroella de Montgrí

Els Premis d’Arquitectura ja han seleccionat les 24 obres candidates

Girona

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA