Arts escèniques

Crònica

Pas cap endins de l’art

Per concebre un espai falta una panoràmica que oferia la quarta càmera, la que no tenia cap dels tres ballarins

El CaixaForum ha decidit presentar totes les actuacions de les Nits d’Estiu (els dimecres al vespre de juliol i agost) en línia. Ha estat una decisió pensada per evitar cap mal tràngol amb possibles canvis de fases pel confinament. En aquest escenari, s’han atrevit a traslladar algunes accions performàtiques a les sales d’exposició. Dimecres, es va penjar el resultat que tres ballarins (Olga Álvarez, Pere Faura i Clara Tena) es desplacessin per l’exposició On som, on podríem ser, de la investigadora i artista Mireia C. Saladrigues.

L’artista reivindica que tot espai és un escenari i guarda un relació amb les persones que hi habiten o hi transiten. Com Peter Brook, vaja, que considera que hi ha teatre només que algú vegi com una persona creua l’escenari. En aquesta unitat mínima de contingut, l’artista gosa crear nous contextos pervertint els elements i convertint, per exemple, els capçals de dos llits en una estructura per estendre la roba (i l’osset de la criatura es guarda a la galleda de les pinces).

L’intent era que els ballarins es desplacessin per l’exposició, amb càmeres a diferents alçades (al genoll, al canell i a l’esquena) per anar gravant i editant tot en un ordre cronològic. Certament, en aquest pas més cap endins de l’art, que defensa Mireia C. Saladrigues, es genera molt material inservible, perquè un espai necessita la quietud i, sobretot, una mirada panoràmica, que permeti concebre la situació. Per això, la imatge que oferia mes informació era l’externa que anava gravant els tres intèrprets amb un pla de tràveling estable. Sense un espai sonor que els acompanyés, els tres ballaven a l’uníson, dialogant entre ells i els elements a partir dels moviments lliures de cadascú.

Dimecres vinent, la proposta és molt més convencional, tot i que igualment lúdica: Es programa Desconcerto (2017), amb l’Orquestra de Cambra de l’Empordà, que toca mentre juga amb els reptes plantejats pel director Jordi Purtí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibre

Pere Portabella, reflectit en els seus escrits

barcelona

La nova psicodèlia catalana

Girona
música

Brittain Ashford obrirà el 5è A Peu de Carrer de l’Ateneu 24 de Juny

girona
MÚSICA

El Palau de la Música recorda Juli Garreta i convida Raquel García-Tomás

BARCELONA
Música

L’Empordà Music Festival creix

LA BISBAL D’EMPORDÀ
Cultura

Mor Frank Stella, reconegut pel seu art abstracte i precursor del minimalisme

efemèrides

El Govern commemorarà els centenaris d’Oriol Bohigas i Francesc Candel

barcelona
TEATRE

‘Burro’ reescriu la humanitat amb la mirada de l’animal del camp

BARCELONA
MÚSICA

El Sónar es farà tot a l’Hospitalet de Llobregat a partir del 2026

BARCELONA