Música

Les sales avui alcen la veu

Un centenar d’espais uneixen esforços en un espectacle de protesta en línia

Les sales xifren la tragèdia en 25.000 bolos cancel·lats i 125 milions de pèrdues

Més d’un centenar de sales de concerts de tot l’Estat, la majoria catalanes, emetran avui a les 20 h per streaming el que, per a moltes d’elles, en situació de tancament imminent si no arriba un pla de xoc durant les pròximes setmanes, podria ser el seu últim concert. L’espectacle en línia es podrà seguir en el web de la plataforma creada per aquesta iniciativa, El Último Concierto?, i reunirà artistes que, tal com va ser el cas dels Beatles a The Cavern o Jimi Hendrix al Marquee Club, per esmentar només dos casos d’allò més paradigmàtics, difícilment haguessin pogut créixer en tota mena de sentits sense tenir en les sales de concerts el seu més gran espai d’aprenentatge. S’imaginen de debò Andrea Motis voltant per tot el món sense haver pogut posar constantment a prova totes les seves idees al Jamboree de la plaça Reial? Hagués estan tan poderós el boom dels grups de mestissatge si no hagués existit la Salamandra a l’Hospitalet de Llobregat? Tindrien Lax’n’Busto tanta força en directe si no haguessin actuat catorze cops a La Mirona de Salt? Cantaria igual Monica Green si no hagués passat mai per l’escenari de Luz de Gas? Hi ha tants exemples, en definitiva, com artistes, perquè, malgrat aquesta i tantes altres crisis, les sales sempre s’han mantingut com una baula de primer ordre en l’ecosistema musical.

L’Últim Concert? arriba en un moment en què les sales de concerts fa ja vuit mesos que van abaixar les persianes i en què, cada dia, hi ha oblits que fan mal. Què deuen pensar, les sales, una de les parts més invisibles del teixit cultural, quan polítics i mitjans parlen de la reobertura de “teatres i sales de cinema” però no d’auditoris i, encara menys, de sales de concerts?

25.000 bolos cancel·lats durant el 2020, 120 milions d’euros de pèrdues i 5.000 treballadors directes afectats a tot l’Estat són algunes de les xifres que esgrimeix la campanya El Último Concierto?, amb l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC) en primer pla, per fer entendre la magnitud de la tragèdia. Que sigui o no l’últim concert ho dictarà, doncs, l’evolució de la pandèmia, però, també, sens dubte, la determinació d’unes administracions que, a diferència d’altres llocs d’Europa, no preveuen encara la posada en marxa de cap pla de xoc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Música

L’Empordà Music Festival creix

LA BISBAL D’EMPORDÀ
Cultura

Mor Frank Stella, reconegut pel seu art abstracte i precursor del minimalisme

efemèrides

El Govern commemorarà el 2025 el centenari dels naixements d’Oriol Bohigas i de Francesc Candel

barcelona
TEATRE

‘Burro’ reescriu la humanitat amb la mirada de l’animal del camp

BARCELONA
Crítica

Tradició, patrimoni i nova creació

art

El FAD es converteix en la Federació FAD

barcelona

Més de 90 originals aspiren al 57è Premi Bertrana de novel·la

Girona
convenció

La CatCon s’expandeix com l’Univers

vilanova i la geltrú
ROSES

La il·luminació del Castell de la Trinitat rep un primer premi en els (D)arc Awards

ROSES