Cultura popular

festival de dansa

Ésdansa supera els 10.000 visitants en la millor edició

Per primera vegada, el festival de les Preses va exhaurir les entrades per a tres dels espectacles programats

Un miler de persones van assistir dijous a la nit a la festa asteca del Clot de l’Infern

Quan un municipi de poc més de 1.800 habitants multiplica per cinc la població en una sola setmana, és que hi passa alguna cosa grossa. El que passa per les Preses, com un autèntic huracà, és la programació de l’Ésdansa, un festival que va néixer petit, com una trobada quasi familiar d’un sol dia, i ha acabat convertint-se al cap de trenta-cinc anys, per la tenacitat de l’Esbart Marboleny, en una referència indiscutible en el camp de la dansa tradicional i popular. La resposta del públic, amb més de deu mil espectadors en aquesta edició, que es va tancar diumenge, confirma l’encert d’una mostra en permanent renovació i que no sembla tocar sostre.

Els organitzadors ja consideren l’edició del 35è aniversari de l’Ésdansa com una de les millors de la seva història, no només pels deu mil visitants que ha atret, sinó també perquè per primera vegada s’han exhaurit les entrades per a tres dels espectacles programats; en concret, el dedicat a la jota, amb el ballarí i coreògraf Miguel Ángel Berna; la festa de les danses del món amb les principals companyies internacionals convidades, i el pelegrinatge a l’ermita de Sant Martí del Corb per escoltar els cants i danses del Llibre Vermell de Montserrat. La sessió inaugural dedicada als balls i les cançons del camp, la pujada a l’ermita del Corb d’abans d’ahir al matí i el cerimonial asteca organitzat dijous passat al Clot de l’Infern, en plena nit, són tres referències importants del festival d’aquest any, que ha propiciat el diàleg amb el paisatge, tan important en la dansa d’arrel, d’una manera decidida i amb gran èxit: la nit màgica al parc de Pedra Tosca, on la companyia México Vivo va interpretar danses rituals asteques, va aplegar quasi un miler de persones.

El Laboratori, la gran aposta del festival per potenciar la creativitat i la innovació, ha generat debat, intercanvi i experimentació a través d’uns tallers que guanyaran protagonisme en el futur. De moment, ja ha servit perquè tradició i modernitat es posin a dialogar al voltant del coreògraf Cesc Gelabert. El públic, però, ha continuat mostrant preferència per les Nits Ésdansa, a les qual han assistit una mitjana de mil espectadors, i pels tallers formatius, oberts per primera vegada a totes les edats, dels 3 anys en endavant, i que aquest any han superat el 85% d’ocupació.

LA XIFRA

85
per cent
d’ocupació de les places en tallers formatius, la més alta aconseguida fins ara, amb 150 inscrits.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona