Música

MARTÍN PÉREZ

RESPONSABLE DE CONCERT STUDIO I PROMOTOR DEL FESTIVAL DE MÚSICA DE CAMBRILS

“Portar a Cambrils un festival de Barcelona seria un error”

El Festival Internacional de Música de Cambrils ha superat la sotragada per la detenció del seu antic promotor i inicia una etapa d’almenys tres anys a mans de Concert Studio

Jorge Drexler, Enrique Bunbury, Miguel Poveda, Pastora Soler, Kase.O, La Pegatina i Juanes són alguns dels artistes que actuaran en el Festival Internacional de Música de Cambrils, que tindrà lloc del 26 de juliol al 12 d’agost. El festival celebra enguany l’edició número 44, després de la incertesa del 2017 (el seu antic promotor, Antoni Mas, va ser detingut per la seva presumpta relació amb una milionària estafa piramidal). A l’estiu l’empresa Concert Studio va assumir la gestió del festival a darrera hora, just a temps per evitar-ne la cancel·lació. Més calma i tranquil·litat enguany per preparar-ho tot?
Les circumstàncies són completament diferents, com el dia i la nit. L’any passat el principal problema nostre era convèncer el públic, la gent es pensava que el festival no es feia, que s’havia cancel·lat. Va ser un inconvenient gros. A més, s’hi va sumar la suspensió del concert de The Cranberries. Dolores O’Riordan estava malalta i, de fet, mesos més tard va acabar morint. A les persones que ja tenien l’entrada comprada per a aquest concert, se’ls van retornar els diners, evidentment, i això encara va contribuir més a donar la sensació que tot el festival estava cancel·lat. Aquest any tot és diferent, estem muntant un festival perquè la gent pugui venir i passar-s’ho bé.
La incertesa de l’any passat va afectar més el públic que els artistes?
Els artistes que tenien dubtes van deixar de tenir-ne quan em van trucar a mi. Som una empresa coneguda en aquest sector.
Poder preparar el festival amb temps és garantia que el producte final serà millor?
A l’estiu, quan nosaltres vam fer-nos càrrec del festival 27 dies abans de l’estrena, hi havia un nombre determinat d’entrades venudes. Enguany, en el dia d’avui ja hem igualat aquella xifra. Una anècdota il·lustra molt bé la percepció que hi havia l’any passat al voltant del festival. Jo era al passeig de Cambrils i una senyora m’assegurava que el festival s’havia cancel·lat, que no es feia. I m’ho estava dient just a sota de les banderoles que anunciaven les actuacions.
Ha presentat el festival lamentant no poder donar encara el nom de tots els artistes que integren el cartell.
Alguns artistes, o la gent del seu entorn, tenen tants fums que acostumen a posar-hi força pegues.
Si hagués tingut llum verd per anunciar-los, el ritme de venda d’entrades seria més alt?
Molt més alt. Són artistes especialment interessants per a Cambrils. Un festival és de la gent d’aquell lloc i per això portem els artistes que encaixen en aquest lloc determinat. Si jo volgués portar a Cambrils un festival de Barcelona, seria un error. Quan organitzes un esdeveniment has d’observar el lloc on vas i encertar què pot interessar a la gent d’allà. Per entendre’ns, és com si fas un casament a Catalunya i prepares un menú que a Sud-àfrica entusiasma. Cada cosa al seu lloc, i Cambrils té una personalitat pròpia.
Ha organitzat més de quaranta festivals, té la sensació que Cambrils és com un germà petit dels altres que es fan a Catalunya i que aconsegueixen tenir molt més ressò?
La gent de Cambrils es queixa molt d’això, que els mitjans catalans no donen volada a allò que passa a Tarragona. I no parlo només del festival sinó de qualsevol notícia que afecta aquest territori. Jo vaig crear el Festival de Cap Roig, a la Costa Brava, i té un pressupost molt més important del que pot tenir Cambrils perquè les empreses tenen interès a tenir-hi ressò. A Cambrils hi ha un públic més familiar, el perfil és molt diferent. Si una entrada a Cambrils la poses a 60 euros, la gent et diu si t’has tornat boig i en altres festivals és un preu que es considera assequible. A Cambrils mengem pel que ens cobren només per les postres a la Costa Brava. Jo soc del parer que aquesta diversitat fa ric el país.
A l’estiu a Cambrils, a més, hi va haver l’atemptat terrorista.
Va ser després del festival i no va tenir cap afectació. Malauradament, ha fet més conegut Cambrils.
Ningú els podrà negar que són optimistes: habilitaran 300 cadires més que l’estiu passat.
Sí, perquè creiem que es pot muntar d’una altra manera de com s’estava fent. Volem que la gent que vingui estigui més ben atesa. Tampoc és cap secret que si posem 300 cadires més és perquè abaixem els preus de les entrades.
El pressupost és d’1 milió d’euros i l’any passat van perdre-hi 300.000 euros. L’objectiu és fer la pau?
Sortim a empatar, com a mínim. Tenim tres anys, comencem amb prudència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els propers reptes

Els propers reptes

BARCELONA
ÒPERA / DANSA

El Liceu convidarà Bieito, Ollé, Castellucci i McVicar el 24/25

BARCELONA
LLIBRES

“Calonge, poble de llibres” prepara una gran festa per Sant Jordi

CALONGE
M. Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats