Cinema

Crítica

cinema

Isabelle Huppert il·lumina Hong Sang-soo

Isabelle Huppert ha demostrat abastament el seu talent còmic, sovint amagat per tants de personatges turmentats i obscurs com els que ha encarnat, però amb Hong Sang-soo sembla lliurar-s’hi d’una manera particularment joiosa. Havent-hi treballat abans a En otro país, en la qual interpreta un mateix personatge en tres situacions diferents imaginades per una directora que escriu un guió, Huppert hi torna a col·laborar amb La cámara de Claire, que Hong Sang-soo va rodar en pocs dies a Canes aprofitant-hi la presència de l’actriu en motiu d’Elle en el festival del 2016. Quan Claire apareix en el film, comenta: “És la primera vegada que vinc a Canes.” Que ho digui Huppert, encara que sigui fent un personatge, té un efecte còmic: deu ser l’actriu que ha trepitjat més cops la catifa vermella els darrers quaranta anys del festival.

Aquest detall és una mostra de la ironia de Hong Sang-soo i de la mateixa Huppert. Tanmateix, no només el cineasta convida l’actriu a expressar la seva comicitat. En un període en què les pel·lícules de Hong Sang-soo, com ara En la playa sola de noche i El día después, reflecteixen dramàticament una circumstància personal vinculada a la relació amb l’actriu Kim Min-hee i a la separació de la seva esposa, La camara de Claire exhibeix el costat més lluminós i lúdic del cineasta sud-coreà. Infiltrant-se en el seu món, habitat per personatges en conflicte, Isabelle Huppert el mena a la lleugeresa encarnant una professora de música que, aficionada a la fotografia, es passeja per Canes amb una càmera Polaroid. Ho fa amb una actitud pròxima al vagareig i amb una disponibilitat que fa que sigui sensible a una jove sud-coreana (Jeon, interpretada per Kim Min-hee) dolguda i desconcertada perquè, de manera incomprensible, ha estat acomiadada d’una agència de venda internacional de films per part de la seva mestressa, que a la vegada és la productora d’un cineasta que, essent un dels àlter ego de Sang-soo, es passa el dia bevent en les terrasses dels bars. El cas és que Claire és capaç de redreçar la situació mentre la seva càmera sembla tenir un poder transformador: “L’única manera de canviar les coses és mirar-les una segona vegada, molt lentament”, diu Claire. I, amb ella, Hong Sang-soo potser vol afirmar que retratar i filmar les coses és una manera de canviar-les. En tot cas, sembla que va transformant la vida en ficció.

La cámara de Claire
Director: Hong Sang-soo
Corea del Sud, 2017


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
La cámara de Claire

«La cámara de Claire»

Gènere: Comèdia
Direcció: Sang-soo Hong.
Intèrprets: Isabelle Huppert, Min-hee Kim, Mi-hee Chang, Jin-young Jung, Yoon Heesun.
Valoració crítica: [ep] [ep] [eb] [eb]

Publicat a

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Margarida Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie

Drama

‘Rosalie’, una dona barbuda contra la societat

animació

‘Hate songs’, ferides que no es curen