Música

Els 25 anys de Bros a Peralada

El tenor Josep Bros (Barcelona, 1965) ha mantingut una llarga i fructífera relació amb el Festival Castell de Peralada , on ara fa 25 anys, el 7 d’agost del 1993, va interpretar la seva primera òpera (L’elisir d’amore, de Donizetti) en el festival empordanès, on havia debutat un any abans en un recital d’homenatge a Rossini, per commemorar el 200è aniversari del seu naixement. Per celebrar aquest 25è aniversari –com ja va fer-ho la tardor passada al Liceu, on el seu primer paper protagonista va ser a Anna Bolena, de Donizetti, també el 1992–, Josep Bros oferirà aquest vespre un recital molt especial a l’església del Carme, l’escenari més íntim del Festival Castell de Peralada (20 h, 65 i 80 euros), acompanyat pel pianista Marco Evangelisti, fidel col·laborador seu des de fa també un quart de segle. “Amb ell he preparat moltes obres de tot tipus i tenim una gran compenetració: ell em sent respirar i ja sap per on vaig”, afirma Bros, que, parlant sobre aquesta successió d’aniversaris –que continuarà en altres teatres i auditoris–, es declara un ferm defensor de les celebracions: “S’han de celebrar les coses. M’agrada molt fer anys i festejar-ho”, diu aquest cantant que continua aprenent i ampliant el seu repertori, que ja inclou unes 65 obres –“sense cap intenció d’entrar en el Llibre Guinness dels Rècords”, puntualitza amb humor–, perquè manté intacta la passió per l’ofici.

Per al recital d’avui a Peralada ha preparat un programa en què “totes les obres seleccionades tenen un perquè”. Són composicions d’autors majoritàriament operístics com ara Donizetti, Bellini, Verdi, Bizet, Massenet, Cilea, Leoncavallo, Mercadante i Ponchielli, dels quals Bros ha seleccionat generalment una ària d’una òpera i una cançó. “L’excepció és Tosti, un compositor que m’ha acompanyat sempre al llarg de la meva carrera.” Bros cantarà aquesta nit per primera vegada una ària de Carmen, de Bizet i una altra de La Gioconda, de Ponchielli.

L’òpera ha estat una prioritat per a Bros, però també ha fet incursions en la sarsuela i altres àmbits interpretatius: “Sempre he pensat que el tenor líric ho és per a tot. La versatilitat i la puresa tècnica de cada cantant fa que es pugui endinsar en els diferents estils”, diu aquest cantant amb bona memòria per a les dates i per a les obres que va acumulant en el seu repertori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera
ART

El MNAC adquireix una pintura de Tamburini gràcies a una donació de la Godia

BARCELONA

La primera trobada de productors gironins d’arts escèniques serà el 18 de juny

salt
la bisbal d’empordà

Més de 40 espectacles i una aposta pel circ inclusiu en la Fira del Circ al Carrer

LA BISBAL D’EMPORDÀ
Sónar 2024

La IA ens farà la bugada, no les cançons

BARCELONA
Crítica

Aquells que moren quan estimen