Arts escèniques

Mr. Holmes a l’escenari

Reguant repesca el teatre d’intriga afegint-hi la banda sonora de Pep Sala

Ricard Reguant avança que la cartellera de Barcelona ha perdut el 15% d’assistència (una dada que avui farà pública Adetca).

El director Ricard Reguant es defineix com un artesà d’un tipus de teatre que no interessa els genis però sí el gran públic. Per això, amb només tres setmanes d’assaig, han preparat Sherlock Holmes y el destripador, una adaptació dels personatges de Sir Arthur Conan Doyle. L’obra, que s’estrenarà el 25 de setembre a l’Apolo, ja ha començat les prèvies aquest cap de setmana. Estan eufòrics per la resposta del públic i per la reserva d’entrades. Tant que ja especulen amb la possibilitat que s’hi estigui tota la temporada. Pep Sala manté la relació professional amb Reguant (des de Boig per tu, al 2014) i col·labora sovint amb el director. Ha compost una banda sonora que remet als treballs audiovisuals, com si l’escenari fos una gran pantalla de cinema, van exemplificar ahir en una conferència de premsa. Sherlock Holmes indagarà sobre un cas avui encara no resolt: saber qui era Jack l’Esbudellador.

El teatre d’intriga té tirada, certament, com ho han demostrat les ocupacions de La ratonera i Y no quedará ninguno, al mateix Apolo, i també els títols del Teatre del Raval, a partir d’Agatha Christie. Reguant, irònic, recorda que ell va entrar la moda dels musicals americans a Barcelona i ara ja ningú s’exclama si en fan als teatres públics. No vol repetir el seu gran èxit (Grease)

Arnau Puig assumeix el seu primer paper protagonista (fins ara ha lluït en notables antagònics com el Ser-ho o no amb Josep Maria Flotats). L’actor s’ha inspirat en els personatges que donen un aire jove i introspectiu de les sèries, tot i que entenent que calia traspassar aquesta interpretació a les convencions teatrals, “on no hi ha la possibilitat de fer un primeríssim primer pla”.

Un mal primer any

Ricard Reguant és el director artístic de l’Apolo des de la temporada passada. Admet que ha estat una mala primera temporada, com en la majoria de la cartellera de Barcelona. En espera que es facin públiques les dades oficials d’Adetca avui al migdia, Reguant va avançar que la cartellera de Barcelona ha perdut entre el 15 i el 20% d’assistència a conseqüència del malestar polític. A l’Apolo hi ha deutes que s’aniran retornant, dins de terminis pactats. Confia que, si s’aixeca l’èxit com aquestes primeres funcions, es puguin tancar els deutes aquest mateix curs.

LA XIFRA

11
actors
intervenen en aquesta obra, carregada de misteri, que prova de determinar qui va ser Jack l’Esbudellador.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

obituari

Mor als 63 anys Laurent Cantet, Palma d’Or de Canes per ‘La classe’

París
CULTURA

La Mostra Nacional de Teatre Amateur compleix vint anys a Pineda

PINEDA DE MAR

Un tribunal anul·la la condemna contra el productor Harvey Weinstein

Nova York
Cultura

Mor Mike Pinder, cofundador i teclista de The Moody Blues

ART

Una trentena d’obres aspiren al premi d’escultura Vila Casas

Palafrugell
art

El Museu de l’Empordà dedica una retrospectiva pòstuma a Adrià Ciurana

Figueres
música

Nostaldisc celebrarà el 1r campionat gironí de rebobinat de cintes de casset amb ‘boli’ Bic

sant gregori
Torroella de montgrí

El talent més internacional omple de màgia el 12è Fimag

Torroella de Montgrí

Els Premis d’Arquitectura ja han seleccionat les 24 obres candidates

Girona