Música

Crítica

clàssica

Un ‘Messies’ desesperançat

No serà el signant qui posi en dubte que Daniel Hope és un dels grans violinistes de l’actualitat. Això no impedeix, però, que un pugui manifestar la perplexitat viscuda a la fi de l’execució del Messies (1742) de Georg Frideric Händel. Perplexitat que s’iniciava per l’estrany experiment de Hope de dirigir l’oratori en una funció mixta entre director i concertino, on va passar bona part de la interpretació dirigint amb el seu preciós violí Guarnerius aguantat a la mà esquerra i amb l’altra dirigint i tocant arbitràriament de tant en tant, a excepció de la darrera ària, If God be for us. La raresa de Hope al capdavant del projecte –potser el més indicat hauria estat tan sols fer de concertino com a “mestre de concert”– va acabar donant un resultat discret, superficial i mancat de major intensitat dramàtica. Podem imaginar que tampoc s’havien realitzat gaires assaigs entre l’Orquestra de Cambra de Zuric, que Hope dirigeix des de 2016 com a concertino, i el Cor de Cambra del Palau, que va sonar opac, cansat, poc mal·leable en els fragments més florits i, per tant, lluny de les seves millors nits. Tampoc va anar gaire bé per a uns solistes, tots ells destacats noms del panorama europeu, que van mostrar dubtes i inseguretats malgrat retrobar-nos amb la Martina Janková de gran record en la recent Cenerentola o el debut al Palau de la mezzo Anna Harvey, de bell i càlid instrument.

Amb una concepció estilística volgudament allunyada de l’historicisme, malgrat l’ús de timpani històric, tiorba o guitarra barroca, va ser un Messies sense encís i amb poca ànima, lluny de la intenció estètica i teològica de Händel i Charles Jennens, l’autor del llibret.

Orquestra de Cambra de Zuric & Daniel Hope
Director: Daniel Hope
Palau de la Música, 13 de desembre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Llibres

Òmnium impulsa una recollida de llibres per renovar el fons de les biblioteques

Barcelona

Faulkner, l’autor de les mil veus

Barcelona
MÚSICA

Guillamino: “A la música del país, li falta un sentiment una mica més de tribu”

BARCELONA
música

Lecocq debuta amb ‘Sous la glace / Sota el gel’, un manifest bilingüe contra la superficialitat

la bisbal d’empordà
Crítica
música

Blau de Colònia

GIRONA
calonge

L’Orquestra Di-versiones encapçala el cartell del tercer OncoMusic Fest

calonge

Llum verda a la nova biblioteca central pendent de trobar el finançament de 13,9 milions

SANT CUGAT DEL VALLÈS
TEATRE

El TNC aborda la crítica al sistema judicial amb ’Els criminals’

BARCELONA
Cultura

Adeu a Lorena Velázquez, la reina del cinema fantàstic