Cultura

El Liceu aposta pels cinc actes de ‘Hamlet’

Seran només dues funcions i en versió concert: aquest vespre i el 10 de març. Però tanca la proposta que Cristina Scheppelmann va fer a Carlos Álvarez i Diana Damrau perquè protagonitzessin aquells papers de l’òpera Hamlet a càrrec del compositor francès Ambroise Thomas. Scheppelmann els va fer la proposta per estrenar a Washington, i ho faran, ara, al Liceu amb els cinc actes del llibret original. I és que té tanta potència la mort d’Ofèlia que, sovint, moltes versions completen l’adaptació en el seu suïcidi (o, com a mínim, l’adveniment de la mort acceptat), insinuava la soprano dimarts en roda de premsa al Liceu.

Per al cor i l’orquestra del Gran Teatre del Liceu són tot un repte capicular aquestes actuacions de Hamlet amb les funcions de Rodelinda, perquè significa fer dues aproximacions a l’òpera contemporània de registres molt diversos. Damrau celebra que aquesta Ofèlia sigui un personatge molt diferent quant a caràcter i per la seva melodia melòdica, que la distancia dels seus rols habituals de juganera i descarada: Ofèlia estima Hamlet i no té manera d’ajudar-lo. Ella és culta, tot i que no té accés a la política. Tot i així, Carlos Álvarez celebra la coincidència d’aquestes actuacions de Hamlet a l’entorn del Dia Internacional de la Dona, perquè reivindica l’òpera com una eina de reivindicació social i política. També debuten en els seus rols Celso Albelo (en el paper de Laertes) i Eve-Maud Hubeaux (en el rol de reina Gerturde) encara que, per edat, pràcticament podria ser filla del que interpreta Hamlet. La convenció de l’escena ho fa tot possible. álvarez ha advertit que no s’afaitarà la barba, perquè ja no li correspon provar d’assemblar-se al jove príncep de Dinamarca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.