Arts escèniques

Per la majoria d’edat

Els Pirates, impulsors del Maldà, estrenen el primer espectacle de gran format al Condal dins del Grec, ‘Les feres de Shakespeare’, en els 18 anys de la companyia

La comèdia musical busca atansar els personatges al públic, ampliant el prosceni

El primer gran repte d’Els Pirates: Les feres de Shakespeare. La companyia, que tot just celebra 18 anys de carrera professional, representa del 29 de juny al 28 de juliol dins del festival Grec el seu primer espectacle de gran format. Dels seus 50 espectadors habituals del Maldà, la sala que gestionen des de fa uns anys, preparen unes funcions per a 400 espectadors. Ho fan signant una veritable perversió (tot i que respectuosa) de L’amansiment de la fúria.

Mantenen l’època i la ciutat, Pàdua, però incideixen en el fet que els personatges femenins hi puguin dir la seva. Adriana Pastor, que ha fet la dramatúrgia i la traducció, ha introduït la pugna entre la concepció de l’Europa catòlica i la científica (que significa el Renaixement) per demostrar que, ja en aquella època, les dones se les enginyaven per poder superar les convencions socials repressores. L’obra de creació, que inclou música i coreografia que barreja la música antiga amb la més contemporània, vol ser un muntatge divertit i compromès.

Els Pirates es van fundar arran de la primera aventura de Brundibár a Barcelona (1998). Molts dels nois seleccionats dels conservatoris van decidir seguir jugant al teatre. Ells mateixos van dirigir la segona producció (2017) d’aquest musical tendre fet als camps d’extermini nazi. Els Pirates ja van encertar-la amb una altra juguesca shakesperiana, una altra versió juganera d’El somni d’una nit d’estiu (Escenari Joan Brossa, 2017). El director Adrià Aubert ja avança que, després de dos mesos d’assaig (i molt temps de preparació per a l’encàrrec des d’Onyric), els queden moltes ganes de repetir-ho. El repartiment està format per Laura Aubert (Neus Pàmies, cover), Lloll Bertran (Maria Crici, cover), Mariona Castillo, Ricard Farré, Laura Pau, Lluna Pindado, Arnau Puig i Jordi Vidal.

Arnau Puig aventura que és una obra que, per als més joves, pot ser un títol referencial amb el qual iniciar una nova relació amb l’escena. Què té de diferent la història? L’actriu Laura Pau admet que hi havia moltes parts de l’obra que els agradaven, però que no tenia sentit mantenir la tesi masclista de la peça. Per això, en l’adaptació per al públic d’avui, “els personatges femenins decideixen”. Una tesi que contradiu el text de Shakespeare, en què, la comunitat titlla Coloma de fera perquè pren decisions per si sola. En aquesta versió, amb els canvis de gènere d’alguns personatges es produeixen relacions homosexuals, però es viu des de la normalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós

TEATRE

La Perla 29 incorpora un ‘Zoo de vidre’

BARCELONA
CRÒNICA

Banyoles, lectora i novel·lada

crònica

Diada radiant en el retorn a l’essència

crònica

Una sola música que tothom balla com vol