Arts escèniques

Crítica

dansa

Onanisme captivador

Elegant, intuïtiu, subtil, precís, al·legòric i extremadament sensual són alguns dels qualificatius que podem utilitzar per definir el darrer treball d’un dels noms més rellevants del país, Cesc Gelabert. Amb el solo Framing time, una peça que disposa de la complicitat del també ballarí Mikhail Baryshnikov –amb qui ja havia col·laborat anteriorment–, Gelabert construeix una peça coral que esdevé una oda al món de les percepcions.

Així, amb l’elecció del solo com a format, en el qual l’artista té una àmplia experiència, Gelabert experimenta i aprofundeix els límits del moviment. I, per fer-ho, se situa al llindar de la línia que separa els dos mons, una línia divisòria imperceptible des d’on ens sentim capaços de prendre una alenada d’aire per poder resistir l’embat de la nostra inherent fugacitat. Un espai entre la realitat i la ficció –definit per una excel·lent escenografia que disposa d’una estructura metàl·lica–, entre el tangible i l’invisible, entre el món real i el món dels somnis...Entre aquestes dues coordenades és on se situa l’impuls creatiu del ballarí, que, una vegada més i en el marc del festival per excel·lència de les arts escèniques de Barcelona, el Grec, ens recorda la vàlua i el potencial de l’art del país.

Amb la música d’inspiració minimalista de Morton Feldman –interpretada magistralment al piano per Pedja Muzijevic–, i la il·luminació sensual de Burke Brown, Framing time s’erigeix en una exquisida i reeixida peça íntima que troba en la dissonància dels acords –gestuals, musicals i d’il·luminació– una font d’inspiració. Tot se’ns revela com a proper i recognoscible; tanmateix –i aquí rau la seva vàlua–, en la mixtura que en resulta descobrim quelcom d’enigmàtic i captivador que ens excedeix, som davant d’una obra d’art. En la puresa, en l’experimentació, en la concreció, en l’assimilació, en la introspecció i en la mirada oberta al món al qual s’aboca per prendre-li tot allò que el seu art inhala, és on l’art de Gelabert es manifesta més absolut. Som davant d’un dels grans llegats de la dansa. Prenem-ne consciència!

Framing time
Coreògraf: Cesc Gelabert
Dimecres, 24 de juliol. Mercat de les Flors, Grec Festival.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona