Cinema

De França a l’Amèrica Llatina

Demà començarà una nova edició del Festival de Sant Sebastià, un aparador divers amb espai per a autors i estrelles

Sutherland, Sam Neill, Binoche, Penélope Cruz, Darín i Eva Green són alguns dels convidats

El Festival de Sant Sebastià s’ha significat els darrers anys per la quantitat d’estrelles que convoca durant la segona meitat de setembre i l’edició que tindrà lloc entre demà i el 28 de setembre no n’és una excepció: hi seran Donald Sutherland, Juliette Binoche, Sam Neill, Penélope Cruz, Ricardo Darín, Eva Green... Tampoc faltaran cineastes de renom a la ciutat basca, amb pel·lícula nova sota el braç: Costa-Gavras, Ken Loach, Hirokazu Kore-eda, Alejandro Amenábar...

A distància encara dels festivals de Canes, Venècia i Berlín, Sant Sebastià ha aconseguit ser un esdeveniment hegemònic a la península i ha esdevingut, de fet, un festival de festivals, un aparador internacional de diverses cinematografies: a més d’una secció competitiva acceptable, acull els millors films dels altres grans festivals a la secció Perles, bon cinema iberoamericà a Horizontes latinos i les millors produccions estatals a concurs i Made in Spain, A més, està esdevenint la plataforma de llançament de grans sèries televisives.

En un festival propici per a cineastes catalans (l’any passat va guanyar la Petxina d’Or Isaki Lacuesta amb Entre dos aguas), aquest any competeix a la secció oficial la barcelonina Belén Funes amb La hija del ladrón, pel·lícula protagonitzada per Greta i Eduard Fernández, una filla i el seu pare a la ficció i a la realitat. Competirà amb dinou pel·lícules que es començaran a projectar demà mateix amb el film inaugural La decisión (Blackbird), un drama dirigit per Roger Mitchell i protagonitzat per Sam Neill (tots dos són a Sant Sebastià), Susan Sarandon i Kate Winslet, entre d’altres.

Dues produccions estatals de la secció oficial tracten de la Guerra Civil i les seves conseqüències: La trinchera infinita, dirigida per Aitor Arregi, Jon Garaño i Jose Mari Goenaga i protagonitzada per Antonio de la Torre, i Mientras dure la guerra, d’Alejandro Amenábar i amb Karra Elejalde i, de nou, Eduard Fernández. Daniel Sánchez Arévalo també competirà amb Diecisiete, protagonitzada per l’actor català Biel Montoro.

En el camí cap al palmarès, que decidirà un jurat presidit per Neil Jordan, hauran de lluitar amb produccions principalment europees i americanes, amb presència destacada de França i l’Amèrica Llatina. Entre els noms coneguts de la secció oficial destaquen James Franco, director de Zeroville; Ricardo Darín, protagonista de la comèdia La odisea de los Gilles; Eva Green i Matt Dillo, actors de Proxima, i Michel Houellebecq i Gérard Depardieu, protagonistes de Thalasso. La clausura, fora de concurs, anirà a càrrec de The song of names, dirigida per François Girard i protagonitzada per Tim Roth, Clive Owen i Catherine McCormack. Els premis Donostia d’enguany s’acompanyaran de projeccions: Donald Sutherland presentarà Una obra maestra, de Giuseppe Capotondi; Penélope Cruz hi porta La red avispa, d’Olivier Assayas, i el director Costa-Gavras, Comportarse como adultos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibres

Immigració obligada narrada pels protagonistes

Barcelona
opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda