Cultura

Velocitat de creuer

El Festival de Sitges supera l’equador d’aquesta edició amb 60.655 entrades venudes i homenatjarà ‘La nit del caçador’ el 2020

Àngel Sala diu que les xifres són “molt positives en un any sense grans títols de Hollywood”
“El 2020 volem fer una mena de simposi sobre què és el fantàstic i cap on va”

Els nord-americans Justin Benson i Aaron Moorhead, dos cineastes reincidents al Festival de Sitges, hi van tornar ahir amb Synchronic, un thriller ambientat a Nova Orleans al voltant de les drogues sintètiques i els viatges en el temps. Ahir també es va poder veure l’estimable producció alemanya Pelican blood, amb Nina Hoss (que ve de guanyar el premi a millor actriu de Sant Sebastià) per The audition) debatent-se entre la ciència i la màgia negra per resoldre els greus problemes que li provoca la filla de cinc anys que acaba d’adoptar. Come to daddy, un altre títol de la jornada, és un oblidable thriller que no es decideix per cap dels camins que apunta, amb l’actor Elijah Wood com a únic atractiu.

En una jornada plàcida a Sitges, passat ja l’equador d’un festival que navega a velocitat de creuer, Àngel Sala, el seu director, va aprofitar per fer balanç i avançar coses del 2020. Aquest any, amb dades fins al dimarts 8, s’han venut 60.655 entrades, “un 0,7% més que el 2017”, que és, segons Àngel Sala, una comparació més fiable, perquè el concert de John Carpenter del 2018 “va augmentar molt la recaptació”. El director del certamen creu que “són xifres molt positives en un any sense grans títols de Hollywood, amb més pel·lícules independents”.

Un gènere en forma

Destaca, com ja és habitual, la vitalitat del gènere: “El cinema fantàstic està en un moment extraordinari d’acceptació del públic. També l’accepten més els grans festivals, aquest any han guanyat a Canes i Venècia.” Critica que es culpi el cinema de fomentar la violència, com ha passat amb Joker. “Quan hi ha un tiroteig als Estats Units de seguida es culpa els videojocs, el cinema... Conec moltíssima gent a qui li agrada el cinema de terror i no coneix cap assassí en sèrie. Són estereotips que hauríem de deixar de costat. Busquem la solució dels problemes allà on són, i no culpem la cultura i el cinema, que de vegades fins i tot ajuden a solucionar-los.”

Si l’edició passada va estar marcada pels youtubers, aquest any destaca la presència de films de Netflix. “Tenir pel·lícules de Netflix, HBO o Amazon és una normalitat, per a nosaltres són productors de continguts com poden ser Disney o Paramount –va dir Àngel Sala–. Les tractem igual, i és una oportunitat per veure en pantalla gran pel·lícules que probablement es veuran poc o gens en cinema,... Per mi tots els títols que hem passat de Netflix són pel·lícules, no tv-movies.”

Edició del 2020

Sala va avançar que un dels leitmotivs de l’edició del 2020 serà La noche del cazador (1955), perquè “Gérard Lenne, un crític històric que va definir el gènere amb el llibre El cine ‘fantástico’ y sus mitologías, posava com a exemple aquesta pel·lícula de Charles Laughton”. “Volem fer una mena de simposi sobre què és el fantàstic i cap on va”. També homenatjaran La màscara del diable, de Mario Bava, que farà 60 anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Crítica
òpera

El fetitxisme operístic que exalta àries i divos

Restauren a Lloret un gran sepulcre modernista

lloret de mar
crònica
música

Un concert únic

Palafrugell
David Armengol
DIRECTOR DEL CENTRE D'ART LA CAPELLA

“El nostre paper és tenir molta cura del sector artístic”

barcelona
NEUS CANYELLES
Escriptora

“Oblidar ràpidament ens fa pitjors persones”

Barcelona

La 22a Nit d’Il·lusió tindrà dues sessions el 14 d’agost

santa cristina d’aro

Ethno Catalonia omple Banyoles de sons del món

BANYOLES

Grans veus de dona, a la vall de Camprodon

CAMPRODON
memòria històrica

Recordaran la veu catalana de La Pirenaica