Música

Beethoven s’instal·la a l’Ateneu de Banyoles

Per commemorar el 250è aniversari del naixement de Ludwig van Beethoven, l’Ateneu de Banyoles, gestionat per Joventuts Musicals, l’any vinent tindrà com a resident el compositor alemany. En les deu edicions que fa que s’organitza, és el primer cop que la residència adopta aquest format virtual, perquè fins ara s’havia encarregat a intèrprets emergents que oferien tant concerts com classes magistrals als alumnes de l’Escola Municipal de Música.

Els concerts

No obstant això, sis dels nou residents que han passat per l’Ateneu participaran en aquest cicle especial i hi interpretaran peces de Beethoven. El primer (25 de gener) anirà a càrrec del resident del 2012, el violinista madrileny Miguel Colom, acompanyat pel pianista Víctor del Valle. Tocaran tres de les deu sonates de Beethoven. L’1 de març serà el torn de la pianista Noelia Rodiles, (va ser la primera resident, el 2011, com a integrant del Trío Mozart de Deloitte). La intèrpret asturiana oferirà tres sonates. El baríton Josep-Ramon Olivé, (resident del 2017), acompanyat al piano per Francisco Poyato, tocarà el 24 de maig A l’estimada llunyana. El 27 de setembre tornarà a l’Ateneu el resident del 2018, el pianista menorquí Marco Mezquida, que aportarà el seu Beethoven Collage, una visió de la música d’aquell geni passada pel sedàs de la improvisació i el jazz, entre altres ritmes. Per al 22 de novembre s’ha programat el violoncel·lista Pau Codina (resident del 2014), acompanyat de la formació a la qual està integrat, el Trio Fortuny. Oferiran dues sonates per a violoncel i el cèlebre trio Arxiduc El darrer concert tindrà lloc el 12 de desembre i anirà a càrrec del Quartet Gerhard, grup resident del 2013, considerat un dels grans quartets de corda estatals i europeus més destacats del moment i que interpretarà tres de les obres de Beethoven per a aquesta formacióAl costat dels sis concerts, l’Ateneu – CMEM ha programat un curs formatiu i activitats paral·leles concebudes per arribar al gran públic i als estudiants de l’Escola Municipal de Música de Banyoles (EMMB). Durant quatre dissabtes l’equipament oferirà un curs d’audició musical anomenat “Qui té por de Beethoven?” i pensat per acostar l’obra del compositor al públic general. A més, se celebrarà una sessió del Club de Lectura de la Biblioteca de Banyoles dedicada a l’obra Vida de Beethoven de Romain Rolland (Museu Darder, 13 d’octubre). També es projectarà el premiat documental Dancing Beethoven, d’Arantxa Aguirre, el 18 de desembre al propi Auditori de l’Ateneu. Es tracta d’un film molt celebrat sobre la coreografia de la Novena Simfonia que va crear Maurice Béjart. Finalment, els alumnes de l’Escola Municipal de Música de Banyoles (EMMB) realitzaran diverses trobades, assaigs oberts i master classes amb els diferents artistes que prendran part en la residència dedicada a Beethoven.

Pere Navarro, avui

El prestigiós compositor, pianista i trompetista de jazz Pere Navarro actua aquest vespre a l’Ateneu de Banyoles (21 h) amb el seu quintet. Interpretarà temes dels seus dos discs: Perenne i Pere Navarro Quintet Live in Madrid.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibres

Immigració obligada narrada pels protagonistes

Barcelona
opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda