Arts escèniques

Woolf, a la Gran

Carme Portaceli celebra al TNC la consciència de la dona escrita per Virginia Woolf a ‘Mrs. Dalloway’

Portaceli: “Woolf crea una dona amb un flux de consciència que li permet dir-se a ella mateixa tot el que li passa, sigui el que sigui”

El 2015, Carme Portaceli va dirigir Només són dones a la Sala Petita del TNC, de Carmen Domingo. Va ser, pràcticament, l’única veu femenina de tota aquella temporada. Ara, la directora, amb Blanca Portillo de cap de cartell, presenta una adaptació de Virginia Woolf (amb adaptació d’Anna Maria Ricart, amb qui ja van compartir Jane Eyre) a la Sala Gran, durant quatre setmanes. A més d’aquest Mrs. Dalloway, el teatre ha programat per a aquesta temporada les adaptacions de dos clàssics literaris més amb veu femenina: La mort i la primavera, de Mercè Rodoreda, i Solitud, de Víctor Català, amb direcció d’Alícia Gorina.

Mrs Dalloway narra la vida (i els pensaments) d’una dona ben situada, pragmàtica, però que s’adona del pes dels seus privilegis. Amb el compàs de les campanades del Big Ben com a diapasó infal·lible, anirà avançant tots els preparatius d’una festa, mentre va preguntant-se per què va decidir viure amb el seu marit, Richard Dalloway, en comptes de Peter Walsch, a qui va estimar més però que temia que no li donaria tota la llibertat de què ara disposa. Tot i així, la decisió de suïcidar-se d’un vell conegut li remet al sacseig estrany que es va produir amb una amiga, molts anys enrere, que podria haver estat un enamorament que mai van cultivar, i que ara ho admet amb un punt de resignació i de nostàlgia.

Mrs Dalloway es considera una de les peces cabdals de Virginia Woolf (una de les autores que Carlota Subirós ha rescatat com a bandereres del feminisme a GRRRLS!!!). “Woolf crea una dona amb un flux de consciència que li permet dir-se a ella mateixa tot el que li passa, sigui el que sigui”, detallava Carme Portaceli, segons recull l’agència Efe, en la presentació de dimecres passat.

Aquesta coproducció de Mrs Dalloway es va estrenar al Teatro Español de Madrid al març i també hi intervé el KVS Brussel·les. Interpretada en castellà, suposa el debut de Blanca Portillo al TNC, que agraïa “l’honor” de poder sumar-se a la història del TNC. L’actriu ja ha sovintejat anteriorment Barcelona amb produccions al Lliure (El testamento de María, La vida es sueño). Jimmy Castro, Jordi Collet, Inma Cuevas, Nelson Dante, Gabriela Flores, Zaira Montes i Raquel Varela, completen el repartiment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona