Arts escèniques

Crítica

teatre

Companys de ‘free tour’

La colla de La Ruta 40 ha tornat a fer una peça de creació contemporània. Se’n van sortir amb nota amb el documental Una lluita constant, sota la direcció de Carlota Subirós. Ara, han desplegat un relat encantador de serps amb Ferran Dordal dominant i enfilant les cobres fins a les cúpules de les catedrals. Aconsegueixen que el públic s’hi impliqui, respongui a preguntes i, sobretot, els resolgui un espai escènic en transformació... sense quasi moure’s de la butaca. Hi ha una empatia constant, de bevedors de cerveses irlandesos, d’una capacitat de desenvolupar un discurs espontani brillantment i que deixen la conversa a mitges per fer-se escoltar més. Qui no ha compartit el somriure amarg d’un free tour. de saber-se turista sense voler-ho ser?

La Ruta 40, que fins ara, s’havia caracteritzat com a companyia que posava en peu textos teatrals de diferents èpoques (des d’El llarg dinar de Nadal a Cúbit, de Josep Maria Miró o una versió de Pinter a La Col·lecció per citar-ne alguns) ha estat la companyia encarregada de programar un cicle al Lliure. A part de programar-se i regalar-se (i regalar-nos) aquesta joia desenfadada i carregada de contradiccions honestes, han convidat altres propostes d’Azkona& Toloza, d’Alícia Gorina i tenen pendent la invitació als Atresbandes. La Ruta 40es posiciona amb les companyies postdramàtiques (escapçant personatges i relat per buscar sorpresa i veritat).

Ben bé com un viatge (iniciàtic, o no). Com en qualsevol travessia és cabdal triar els companys de viatge. Els de La Ruta 40 estan pletòrics d’haver-se trobat i de compartir trajectes amb unes autories encara a reivindicar i donar-li un espai visible i constant; en definitiva, són una guia ideal per al viatge que s’ha proposat el nou equip directiu del Teatre Lliure.

Reiseführer
Companyia: La Ruta 40
Direcció: Ferran Dordal
Dissabte, 28 de desembre (fins el 12 de gener) a l’Espai Lliure.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic