Música

Catorze hores amb Beethoven

Catorze hores ininterrompudes de música de cambra de Beethoven serviran demà per inaugurar el Festival Beethoven250, un cicle que L’Auditori ha teixit amb més de 60 obres, 37 concerts, 500 artistes i xerrades per repassar “l’inabastable” llegat de geni de Bonn. Amb motiu del 250 aniversari del seu naixement, la marató estarà composta per nou concerts que començaran a les 10 h i que seran interpretats per destacades formacions arrelades a Catalunya. Es tracta d’un projecte “molt ambiciós” i “insòlit”, segons va dir ahir el director de L’Auditori, Robert Brufau. El concert serà gratuït i permetrà al públic entrar i sortir de la Sala 2.

Aquesta és la primera activitat d’un festival que busca fer dialogar una seixantena de simfonies de Beethoven amb obres contemporànies creades amb motiu d’aquesta efemèride. Brufau assegurava que la marató serà una festa perquè és una jornada de portes obertes que permet al públic triar un dels nou concerts –o més d’un, si venen amb ganes– i gaudir també d’una instal·lació paral·lela –La9BeetStretch, un projecte sonor de l’artista Leif Inge– a la sala de concerts.

La marató inclourà les interpretacions integrals de trios amb piano, de sonates per a violí i piano i de sonates per a violoncel i piano, amb artistes com el Trio Ludwig, Vera i Claudio Martínez Mehner, Miguel Colom, Arnau Tomàs, Enrique Bagaría, Josep Colomé i el Trio Fortuny. El llegat del compositor, d’altra banda, serà defensat aquesta temporada en diferents propostes. L’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) presentarà gran part de la producció simfònica de Beethoven sota la direcció de Kazushi Ono, Jan Willem de Vriend i Rudolf Buchbinder, amb la interpretació de solistes com Alisa Weilerstein, Guy Braunstein, Michaela Kaune i María Dueñas. La Banda Municipal de Barcelona interpretarà la música completa que el geni de Bonn va compondre per a la representació teatral del drama de Goethe Egmont, una proposta que inclourà la narració de l’actor Àlex Casanovas. I la “cirereta del pastís”, segons el director de L’Auditori, serà l’òpera Prisoners of the state, de David Lang, un coencàrrec de L’Auditori amb institucions com l’Orquestra Filharmònica de Nova York.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Laia Arañó Vega
Historiadora i autora del llibre “El camp dels catalans”

“El govern a l’exili va voler concentrar els refugiats catalans en un únic camp”

Banyoles
societat

La biblioteca de Cassà de la Selva ja porta el nom de Maria Corominas

cassà de la selva
música

La cantant gironina Jost Jou debuta amb ‘MFQM’: més forta que mai

girona
poesia

Guillem Pérez: “El cor és el vehicle amb què avancen la lectura i la vida”

cadaqués
Cultura

Mor Eduard Lluís Muntada, la veu en català de Vyvyan, el punky d’‘Els joves’

societat

Lectura de poemes i dos concerts per Sant Jordi

santa coloma de farners
SALT

Una marató de contes i música per amenitzar la Diada de Sant Jordi

SALT
Els propers reptes

Els propers reptes

BARCELONA
ÒPERA / DANSA

El Liceu convidarà Bieito, Ollé, Castellucci i McVicar el 24/25

BARCELONA