Altres

El llegat del circ roig

La 9a edició del Festival Internacional Elefant d’Or ret homenatge al circ rus en el 50è aniversari de la seva arribada a Catalunya

Des de demà i fins dimarts es faran setze funcions, per a les quals ja s’han venut 28.000 entrades

Tot està a punt per a la novena edició del Festival Internacional del Circ Elefant d’Or, la tercera que es fa a Girona. Els 84 artistes congregats des de demà fins al dimarts 18 de febrer ja fa dies que assagen per deixar bocabadat el públic que s’apropi a la nova carpa sense columnes –per tant, amb visibilitat total els 360 graus– instal·lada al Camp de Mart de la Devesa. En total, s’hi podran veure 24 atraccions, repartides, com és tradicional, en dos espectacles: el blau i el vermell (setze funcions en total). Un jurat internacional n’escollirà les finalistes, que accediran a la gala final Espectacle d’Or, de la qual sortiran els premiats d’aquesta edició.

Una edició que aquest any ret homenatge al circ rus –“el de l’antiga Unió Soviètica”, més concretament– en el 50è aniversari de la seva arribada a Catalunya. Com té documentat la fundació Circus Arts Foundation, organitzadora del festival, el circ rus modern no va arribar fins al 1970, després d’anys intentant superar les traves imposades pel franquisme. Molts espectadors d’aquella època recordaran aquell Circo de Moscú, que va omplir els palaus d’esports de Barcelona. És per aquest motiu que en l’edició d’aquest any hi haurà una nombrosa representació de companyies i artistes russos i provinents dels països de l’antiga Unió Soviètica.

Pel que fa a les disciplines, en destaquen algunes que mai s’havien vist fins ara a l’Elefant d’Or, entre les quals hi ha les acrobàcies en el russian cradle. També, com avancen els organitzadors, sense voler-se pronunciar gaire per no influenciar el públic i encara menys el jurat, destaca una atracció “molt visual” com és l’equilibri de bancs de la companyia Anhoui Acrobatic, de la Xina.

Un país, per cert, del qual provenen dues troupes, que, a banda de passar tots els controls de salut requerits, resulta que no havien tingut contacte amb cap de les zones afectades pel coronavirus, ja que, com remarquen els organitzadors, les companyies han estat de gira a Mongòlia i a Indonèsia abans fins i tot que la pandèmia es detectés.

En els assajos d’ahir, oberts a la premsa, es van poder veure quatre números. El primer, uns malabars en grup a càrrec de la Troupe Xerbakov, que incorpora un aparell de tipus bàscula mòbil que fa més vistosa una performance de tall clàssic.

A continuació, la parella protagonista del cartell d’aquesta novena edició, Ekaterina i Konstantin, faran parlar amb aquest número de cintes aèries titulat Closing eyes, en què, a la perfecta sintonia en una atracció d’alt risc, s’hi afegeix una posada en escena i una coreografia suggeridores. Després de tot aquest alt voltatge, els equilibris en escales de la Hassak Troupe del Kazakhstan canvien el registre, i tot seguit hem de tornar a dirigir la mirada ben amunt amb el prodigiós Andrey Lyamin al pal aeri.

Nou rècord Guinness

Els assistents ahir van tenir l’ocasió de presenciar en directe la superació d’un nou rècord Guinness, en aquest cas executat per l’artista nord-americà Wesley Williams. La prova va consistir a recórrer 8,5 metres amb el monocicle més alt del món, de més de vuit metres i mig d’altura. Durant l’intent, en què els tècnics van validar la proesa, Williams no en va tenir prou amb una vegada, sinó que va voler repetir l’acció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibres

Immigració obligada narrada pels protagonistes

Barcelona
opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda