Llibres

Superar la Covid

L’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès, que acaba de fer 22 anys, afronta el repte d’una nova temporada amb la pandèmia

L’ Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès s’ha convertit en una institució dins el món literari català. Parlo amb els dos responsables de l’escola, Pau Pérez i Jordi Muñoz, sobre els reptes que pot afrontar l’entitat i em donen dades rellevants. La primera informació es refereix al nombre de persones inscrites als diversos cursos de l’Escola d’Escriptura. Durant els darrers cinc anys han superat els 2.000 inscrits cada curs acadèmic. El curs passat varen ser més de 2.200 els alumnes que es van matricular a l’escola. Durant el curs actual, el 2019/20, ja s’han superat els 2.450 alumnes inscrits. Pérez i Muñoz recorden que l’escola ha esdevingut un referent internacional en l’ensenyament de l’escriptura creativa, de l’escriptura literària: “L’Escola d’Escriptura és l’escola més gran d’Europa i la segona del món, després de la de Nova York, en aquest àmbit formatiu.” El nombre de professors i col·laboradors que integren el claustre de l’escola és de més de cent professors, tots escriptors i escriptores, crítics literaris, professionals de les principals editorials de Barcelona o catedràtics universitaris de renom.

Un altre dels actius amb què argumenten són alguns dels principals èxits dels seus alumnes, a part del prestigi del professorat. Posen com a exemple Marta Orriols (premi Òmnium a la millor novel·la de l’any 2018 amb Aprendre a parlar amb les plantes); Pol Beckmann (premi Llibreter 2019 amb Novel·la); Anna Monreal (premi de novel·la curta Just M. Casero 2018 amb Tristany); Miguel Ángel Martín (Premio Círculo de Lectores de Novela 2019 amb Deriva continental) i Carlota Gurt (premi Mercè Rodoreda de contes i narracions 2019 amb Cavalcarem tota la nit).

Videoclasse alternativa

L’escola ha reaccionat al repte de la pandèmia adaptant tota l’oferta formativa presencial, els cursos anuals i trimestrals i també els intensius estivals, al format videoclasses en directe amb motiu del confinament per la Covid-19. Muñoz i Pérez em sintetitzen que seguint les indicacions del departament d’Educació i del de Salut, l’Escola d’Escriptura va suspendre les classes presencials amb motiu de la pandèmia. De llavors ençà, i tenint en compte que s’anava confirmant que la situació de confinament a casa s’allargaria força temps més, l’escola va estar treballant per posar en marxa un pla per garantir la continuïtat a tots els cursos presencials que s’estaven impartint amb el format de videoclasses en directe. Quinze dies després, l’activitat lectiva de l’escola va començar a reprendre’s mitjançant l’aplicació Zoom, amb la qual, com és conegut, es pot treballar des de l’ordinador, una tauleta tàctil o el telèfon mòbil: “Aquesta eina ens ha permès mantenir la metodologia dels cursos presencials: la mateixa dinàmica de continguts, les correccions dels exercicis per part del professorat i la participació en un espai comú de les persones integrants del grup. Estem parlant de més de cent grups diferents, tant pel que fa referència als cursos anuals com als cursos trimestrals, i un total de més de mil alumnes.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós