Cultura

Atlàntida, 10 anys i 110 films

El festival de cinema virtual, que també té versió presencial a Palma, celebra una edició ambiciosa per l’aniversari

“El nostre principal mèrit ha estat obrir camí al públic, a la indústria i a altres festivals”

“El nostre principal mèrit o virtut ha estat obrir camí al públic, a la indústria i a altres festivals. Si se’ns ha de reconèixer un mèrit, que sigui aquest.” Jaume Ripoll reivindica el caràcter pioner del festival en línia Atlàntida Film Fest i recorda que fa deu anys, quan va néixer, ni el públic ni els propietaris dels drets dels films estaven acostumats al consum per internet. Malgrat les dificultats provocades per la pandèmia, se celebrarà en la doble edició que fa des del 2016: un festival en línia amb 110 pel·lícules, disponibles a través de la plataforma de continguts en línia Filmin (del 27 de juliol al 27 d’agost) i una versió presencial i gratuïta a Palma amb 50 títols (del 27 de juliol al 2 d’agost).

Jaume Ripoll, director de l’Atlàntida Film Fest i cofundador de Filmin, destaca d’aquesta edició, en primer lloc, “poder fer l’edició presencial a Mallorca”, malgrat les dificultats provocades pel coronavirus. I en segon lloc, remarca el fet d’“haver arribat fins aquí sent un festival que va néixer en línia, en un lloc com Espanya o Catalunya on no era fàcil obrir-se camí”. Hi arriben, a més, “amb l’edició més ambiciosa de la nostra història, tenim moltes estrenes exclusives a l’Estat.” Jaume Ripoll destaca el nombre de títols: “Dupliquem els que tenien el D’A o el Docs, i no és per menystenir-los, sinó per valorar que fem una programació molt ambiciosa. Tot el que havíem somiat és aquí.”

Europa, Europa

Europa tornarà a ser l’eix vertebrador de la programació. “Amb aquesta crisi, que encara afecta molt Amèrica i Àsia, la mirada segueix estant a Europa. S’ha vist la necessitat política de poder sostenir aquesta estructura i el cinema en parla, com parla també de la gent jove que no sap ben bé quina Europa es trobarà d’aquí a deu anys.” Jaume Ripoll també destaca que “veurem una Europa que parla de la singularitat de cada un dels estats que la formen; una de les principals virtuts d’aquest festival és que estén ponts”. A Supernova, per exemple, “descobrim la idiosincràsia d’un país com Bulgària”. Un altre tema important d’enguany és el periodisme, que és tractat en pel·lícules com Sympathy for the devil o La mafia ya no es lo que era. Altres títols destacats pel director del festival són Surge, amb el qual Ben Whishaw ha guanyat el premi d’interpretació de Sundance; La pintora y el ladrón, “un documental extraordinari” premiat també a Sundance; Last and first men, debut com a director del músic Jóhann Jóhannsson, que va morir després de rodar-lo, i la retrospectiva del polifacètic cineasta rus Aleksey Balabánov (1959-2013).

L’abonament del festival en línia costa 15 euros –gairebé tota la programació és de franc per als abonats de Filmin–. A Mallorca, el festival és gratuït i es fa en espais com CineCiutat, Ses Voltes, el Museu de Mallorca i el pati de la Misericòrdia, amb les normes de seguretat pertinents (mascareta, aforament del 50%...). També s’han programat diversos concerts –com el de María José Llergo–, sessions infantils, conferències...



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Mirador

Viure com a Crist de Pasolini

Lluís Llort
Novel·lista

“Ens creiem una raça superior i fem fàstic”

Barcelona
Els Amics de les Arts
GRUP DE MÚSICA

“L’última capa d’una cançó la posa l’oient”

BARCELONA

L’ídol de Depp

sant Sebastià

De gires i rebaixes

BARCELONA
MÚSICA

El Liceu obre temporada al monestir de Montserrat

Arrenca un Sismògraf més íntim, però igual d’agosarat

OLOT
Mirador

Crit desesperant

Crítica
teatre

Ai, Lolita!