Arts escèniques

Coherència a la Beckett

Bàrbara Mestanza, Les Impuxibles, Denise Duncan i el txec Jaroslav Rudiš, al cartell de la sala del Poblenou per a la tardor

Denise Duncan torna a incidir en la denúncia contra el racisme a ‘El combat del segle’

El director de la Sala Beckett, Toni Casares, sempre parla que no interessen tant obres puntuals que poden ser de molt èxit, com trajectòries de les autories. Per això, es pot parlar de coherència en la programació de tardor quan repeteixen Les Impuxibles (Suite TOC núm 6 va ser una peça que va exhaurir localitats de seguida i que ha tingut de les millors acceptacions de la seva trajectòria). Aquesta tardor tornarà també Bàrbara Mestanza (membre de The Mamzelles) i s’estrenarà la producció prevista per al Grec de Denise Duncan, l’autora resident de la temporada passada. La Beckett dona segones oportunitats a autories emergents tot sumant a la seva llista noves autories que inicien relació amb aquesta sala.

Mestanza va fer un solo desmitificant l’univers de Disney: Pocahontas o la verdadera historia de una traviesa, el 2018, durant només tres setmanes. Poques setmanes abans havia estrenat La mujer más fea del mundo, en què la crítica era a l’ideal de bellesa arquetípic i la buidor de l’estètica. Ara presenta Todas las flores, el treball de companyia resident amb sis actrius en escena.

Duncan estrenarà El combat del segle, que la Covid ha traslladat al De Grec a Grec. L’autora reincideix en el racisme (després de Negrata de merda) per la manera de lluitar del boxejador Jack Johnson (1878-1946), que se’l va titllar de covard perquè estava sempre a la defensiva fins que detectava un error del contrincant. La polèmica per ser el primer negre a obtenir el títol mundial de pesos pesants el va fer abandonar el seu país i, fins i tot, deixar-se vèncer per poder tornar-hi.

Final del Fabulamundi

Avinguda Nacional, del dramaturg txec Jaroslav Rudiš, és la culminació del projecte internacional de creació escènica Fabulamundi, Playwriting Europe. La Beckett en forma part conjuntament amb teatres d’Alemanya, Àustria, França, Itàlia, Polònia, la República Txeca i Romania. A l’obra, Vandam (Josep Julien) és un heroi, un guerrer, que té una opinió sobre tot. La política. Les dones. El món. El 1989, a Praga, va marxar per l’avinguda Nacional, on el 17 de novembre va tenir lloc una manifestació que va portar a la caiguda del règim comunista a l’antiga Txecoslovàquia.Ara, la seva segona casa és el bar Severka, on discuteix de política, on renega, on a vegades aixeca el braç dret, evocant la salutació dels romans, o trenca les dents d’algú i dona lliçons sobre la vida.

LA XIFRA

97%
d’ocupació
va obtenir la proposta de Les Impuxibles a la sala de dalt. L’anterior treball de Mestanza (‘Pocahontas’) va arribar al 73%


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibres

Immigració obligada narrada pels protagonistes

Barcelona
opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda