Cultura

Mirador

Sóc un robot: me'n vaig al Sónar

La corda, ja em tornen a donar corda. Se me'n van les sabates. Camino, ballo, marco el ritme. No puc evitar-ho. Cada any, sense pensar-m'ho dues vegades, em dirigeixo automàticament cap a la gran cita amb les màquines i l'electrònica: el Sónar. M'és igual què em trobi, qui em trobi i com ho trobi: la música, la gent, l'estètica, la conducta col·lectiva, la diversitat individual, l'atmosfera estrambòtica. És únic. Aquest any, però, el sento més especial: a l'exposició del Sonarmàtica, els artistes tenen com a punt de partida la humanització de les conductes robòtiques. Com la meva.

Tres exemples:

1) Una boca mecànica riu i crida cada cop que algú hi passa pel costat. Reclama l'atenció, recorda que existeix, no vol que la tractin com si fos ningú. Tots som algú.

2) Uns caps de ciberanimals pengen de la paret com si fossin trofeus de caça. Quan l'espectador els contempla, reaccionen i el desafien, malcarats. ¿I si els toros i els cérvols opinessin sobre la taxidèrmia?

3) Unes càmeres de vigilància no en tenen prou gravant imatges. Persegueixen a qui espien. Corren al darrere de la víctima i projecten el que estan veient en pantalles perquè ho vegi tothom. Què passaria si el Gran Germà no fos hipòcrita?

Humanitzar les conductes robòtiques. Robotitzar les conductes humanes.
Se me'n van les sabates. Sóc un robot. Me'n vaig
al Sónar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Arts escèniques

El Festival Z acollirà setze projectes escènics

Girona

Últim dia per veure les noves tendències del circ al Trapezi

REUS

Les Festes de Maig omplen els carrers de música i cultura popular

LLEIDA
CrÒnica

Ricky Gil i Biscuit, un bon treball d’arqueologia

dit o fet per dones

La pedra seca com una resistència

Música

In-Somni obre demà a Besalú, amb Bigott, una nova edició itinerant

besalú
música

El vidrerenc Àlex Pérez presentarà ‘Tot el que som’ al Festival Espurnes de Llagostera

vidreres
música

Sven Väth encapçalarà el cartell del festival electrònic Delirium

cassà de la selva
Cultura

Ivan Ivanji, escriptor serbi i supervivent d’Auschwitz