Cinema

El “caprici” d’Almodóvar, a Venècia

El cine­asta Pedro Almodóvar va idear el seu pri­mer curt­me­tratge, The human voice, pre­sen­tat ahir a Venècia, com “un expe­ri­ment de lli­ber­tat”. Per això, a l’hora de rein­ter­pre­tar el clàssic de Jean Coc­teau, ho va fer a més en anglès i moder­nit­zant la seva des­con­so­lada pro­ta­go­nista, a qui Tilda Swin­ton dona vida. “Crec que serà l’última vegada que tor­naré a moles­tar el text de Coc­teau amb la meva adap­tació”, va bro­me­jar el rea­lit­za­dor man­xec, que ha tor­nat a la mos­tra vene­ci­ana un any després de rebre un lleó honorífic per a estre­nar aquesta obra fora de con­curs.

The human voice ver­si­ona lliu­re­ment el monòleg de Coc­teau (1930) en el qual una dona aban­do­nada suplica per telèfon el retorn de la seva amant. És un text que de fet ha tret el cap en diver­ses obres ante­ri­ors del cine­asta. Car­men Maura l’emula a La ley del deseo (1987) i va estar en l’ori­gen del Muje­res al borde de un ata­que de ner­vios (1988), una de seves obres de més èxit. Ho va reconèixer ell mateix decla­rant que “ha estat molt fèrtil i d’alguna manera la situ­ació d’una dona aban­do­nada sola al límit de la boge­ria que com­par­teix el dol amb un gos també aban­do­nat al cos­tat de la maleta feta és una situ­ació dramàtica que sem­pre m’ha esti­mu­lat”. La dona la inter­preta de manera superba Tilda Swin­ton, que va expli­car que tre­ba­llar per a Almodóvar ha estat un “somni fet rea­li­tat”.

Més pro­jec­tes

Als seus 70 anys, Almodóvar no pensa a jubi­lar-se. Al con­trari, ahir ja va anun­ciar que està pen­sant fer un “un wes­tern molt par­ti­cu­lar” titu­lat Extraña forma de vida i una mena de distòpia sobre les sales de cinema que des­a­pa­rei­xen. Ciència-ficció?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.