Arts escèniques

Posar-hi el cor i l’oïda

Els Pirates estrenen el seu primer teatre documental, al Maldà, inspirant-se en la peripècia vital de l’escenògraf de la companyia

‘Boira a les orelles’ planteja els reptes d’un infant que conviu amb la sordesa

De les propostes d’Els Pirates, se n’espera entusiasme, música i humor. La realitat l’han tractada puntualment i amb els vidres desenfocats de l’humor, com aquella trilogia del Balneari, del 2015. Ara debuten en un format documental, sense deixar l’empremta de joie de vivre, cançons i acudits, a Boira a les orelles, una peça en què teatralitzen la vivència d’Enric Romaní (escenògraf d’Els Pirates), que conviu amb la sordesa des de la infància. Però, en comptes de quadres tristos, la peça s’ha contagiat de les ganes de futur del mateix Romaní. Míriam Escurriola n’ha fet la dramatúrgia amb el director Adrià Aubert. Ella ha estat la mirada externa que ha posat la distància imprescindible per garantir que la peça arribi a tot tipus de públic.

Fa un any que l’equip d’Els Pirates està treballant en Boira a les orelles. Van començar de zero, sense cap text de referència, i amb la participació constant de Romaní en el procés de creació. El muntatge s’havia d’estrenar el mes de març passat, però la pandèmia ha obligat a reprogramar-lo. En aquesta segona tanda d’assaigs, hi han aportat una altra volta de cargol i, ara, els mateixos actors parlen en primera persona dels records i les anècdotes viscudes amb l’escenògraf de la companyia. En la peça, també hi ha intervingut la seva germana bessona (Anna Romaní, coreògrafa del grup), que ha viscut amb normalitat la particularitat del seu germà. La coreògrafa deia en la presentació del muntatge que l’Enric, arran de la sordesa, ha afinat molt més els dots d’observació. L’escenògraf admet que la creació del muntatge li ha permès adonar-se de la seva sort pel fet de tenir una família i uns amics que han integrat la sordesa sense dramatismes. L’obra s’estrena divendres (dijous hi ha una prèvia) i s’allarga només fins al 7 de febrer, al Maldà. Hi ha previstes cinc sessions (15, 16, 24 i 28 de gener i 3 de febrer), amb sobretítols per a persones amb discapacitat auditiva.

El Maldà allarga fins diumenge la segona temporada d’Akelarre, una peça de The Feliuettes que ja planteja una possible gira per l’Estat espanyol.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona