Música

Strenes s’obre avui ja amb les entrades exhaurides de 18 dels 29 concerts

Judit Neddermann inaugurarà aquest vespre la 9a edició del festival gironí amb l’estrena absoluta del disc ‘Aire’

Demà Buhos actuarà al mateix escenari

El festival Strenes inaugura avui la seva novena edició amb un concert de Judit Neddermann a l’Auditori de Girona i un rècord de sold outs o plens absoluts abans de començar el festival: ja no queden entrades per a 18 dels 29 concerts programats fins al 2 de maig a diferents espais de la ciutat, com ara el Teatre Municipal, l’Auditori, La Mercè i les escales de la catedral, a més de La Mirona. Strenes s’obre amb prop del 90% d’ocupació.

A més dels dos concerts d’aquest cap de setmana, l’estrena absoluta del disc Aire de Neddermann i la presentació del nou espectacle de Buhos a les comarques gironines, demà també a l’Auditori, tampoc no queden entrades per als concerts d’Amaral, Joan Miquel Oliver, La Pegatina, Clara Peya, Ovidi 25 amb Toti Soler, Ginestà, Carmen 113 i Smoking Souls, a més de les sessions dobles que oferiran La Casa Azul, Oques Grasses, Stay Homas i Zoo. D’acord amb les restriccions vigents, són concerts amb el 50% de l’aforament habitual dels diferents equipaments, la qual cosa ha propiciat justament que alguns grups ofereixis dos concerts el mateix dia, com “l’única manera de garantir el caixet del grup i el cost de la producció”, segons Xavi Pascual, director de Strenes, que ja té força experiència en el muntatge de festivals en plena pandèmia –l’any passat, Strenes, Sons del Món i les Nits d’Acústica– i s’està convertint, per força, en un analista de l’estat d’ànim col·lectiu que es respira a cada moment, per si el moment és oportú o no per anunciar nous concerts, mentre exercita alhora la capacitat d’adaptació als canvis constants de normatives per part del Procicat. “Si no estàs disposat a treballar amb canvis continus, ara és millor que no ho facis”, diu, ben conscient que és molt probable que hi hagi alguns reajustaments horaris en la programació, sobretot en aquells concerts anunciats per a les 22 h, com el de La Pegatina i les segones sessions de Stay Homas i La Casa Azul. I si s’haguessin d’avançar també ho haurien de fer els concerts de tarda dels mateixos artistes.

“Per a nosaltres, la venda d’entrades representava el 60% del pressupost del festival i ara, en el millor dels casos, farem la meitat d’ingressos, amb el 50% d’aforament. Tot i així, hem intentat que el festival no s’empetiteixi i adaptar un pressupost lleugerament inferior al que ens havíem proposat”, explica Pascual, que afegeix a les incerteses generals la de no saber tampoc quina serà la implicació econòmica de l’Ajuntament de Girona en el festival, tot i considerar-lo estratègic. “Almenys el públic no ens falla: continua tenint ganes de viure les estrenes, de ser els primers de veure en directe els nous projectes dels seus artistes favorits”, afirma. Com diu el lema del festival Strenes, “la creació no es pot restringir ni confinar”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona