Cinema

cinema

thriller

Un viatge accidentat

Martín Cuervo tanca a ‘Con quién viajas’ quatre desconeguts dins un cotxe que han contactat en una aplicació i viuen situacions entre la comèdia i el ‘thriller’

“Hi va haver una etapa de la meva vida que viatjava a través d’aplicacions per compartir cotxe”, explica el director Martín Cuervo (Madrid, 1987), que avui estrena als cinemes el seu primer llargmetratge, Con quién viajas . “No n’he estat un gran usuari, però tinc molts amics que l’han utilitzat, alguns setmanalment. Totes les anècdotes de viatges compartits que hi surten són reals, fins i tot una molt surrealista sobre veure morts.”

La pel·lícula transcorre íntegrament dins el cotxe o filmant-lo des de fora, sense flashbacks. Narra un viatge des de Madrid fins a Múrcia amb quatre viatgers que no es coneixen entre ells, interpretats per Salva Reina –el conductor–, Ana Polvorosa, Andrea Duro i el català Pol Monen. No queda clar si estem davant un thriller o una comèdia, una ambigüitat que ja es va produir amb la font d’inspiració del film: “L’espurna que em va donar la idea va ser un viatge que vaig fer de Madrid a Bilbao amb una noia que duia una pistola a la guantera. Era militar i acabava de trencar amb la seva parella. Em deia que no li deixés posar mà a la guantera perquè podria cometre una bogeria. Jo m’anava escrivint pel mòbil amb les noies de darrere i em debatia entre la por i el riure fluix. La situació em va semblar molt divertida per a una pel·lícula.”

Aquesta ambigüitat es manté al llarg de tot el metratge: no sabem si el conductor i propietari del cotxe, Julián, és com Norman Bates, de Psicosi, o s’assembla a un personatge del còmic Jack Black. “És ambigu des del nom, que no sabem si és Julián o Antonio –explica l’actor canari Salva Reina–. El director em demanava un somriure que no se sabés si era amb bones o males intencions, i un aspecte que no se sabés si feia por o si no m’havia sabut pentinar. Depèn d’on tingui el cor l’espectador, tirarà cap a thriller o comèdia.”

El director el descriu com “una persona socialment maldestra i a qui tot li va sortint malament, totes les casualitats l’apunten”, i deixa anar una reflexió: “Tota la pel·lícula es parla dels prejudicis, de pensar malament de la gent, i al final, quan tornes a donar motius, la gent desconfia una altra vegada.” Martín Cuervo creu: “Pensem més malament que bé, en general, i jo crec que cometem errors amb això.” “I a més –continua–, ho fem sobretot amb gent amb qui sabem que només compartirem una estona, com en aquests viatges que pots passar quatre hores junts i no els veuràs més. Corres a etiquetar-lo. Segurament és un mecanisme de supervivència que ens ha portat fins aquí, però ens porta a cometre errors.”

Grup de WhatsApp

El director reconeix amb humor que els grups de WhatsApp semblen un invent del diable: “Genera dues vies de comunicació: la conversació banal del cotxe i, per sota, en el grup de WhatsApp, estan dient que «Morirem tots!». El contrast entre les dues converses és molt divertit. I tot això em va passar en el viatge que em va donar la idea!” Creu que, com moltes altres coses, aquesta tecnologia té coses bones i dolentes: “Els mòbils, internet i les xarxes socials també són una eina que ens ha unit a molta gent. És com tot, com un ganivet: té mals usos i usos molt necessaris.”

La pel·lícula té una posada en escena espectacular, molt realista. Es va rodar en estudi amb pantalles croma, es va filmar el viatge Madrid-Múrcia en cotxe i es van incorporar efectes com les ombres d’arbres, ponts...



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
M. Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie

Drama

‘Rosalie’, una dona barbuda contra la societat

animació

‘Hate songs’, ferides que no es curen