Música

Crítica

música

El triomf de la fe

No seré pas jo qui es referirà al que hauria dit, o no, Antoni Gaudí en veure com al seu temple expiatori de la Sagrada Família tenia lloc, dissabte, la interpretació de la Simfonia núm. 4, Romàntica, d’Anton Bruckner, amb una de les més grans orquestres, la Filharmònica de Viena. Si els dos genis haguessin pogut parlar, possiblement n’haurien escollit una altra, la Simfonia núm. 5, batejada com a Església de la fe. Molta fe vam haver de tenir per assistir al concert de l’orquestra vienesa, dirigida pel berlinès Christian Thielemann, i poder escoltar la simfonia bruckneriana que més èxit va assolir en vida. I és que no cal ser ni un sonòleg ni un expert en Gaudí per saber que l’acústica del temple comporta una ressonància de més de deu segons i que, a més, l’arquitecte havia ideat la interpretació musical a la nau des de les parts superiors. Malgrat que aquest projecte de l’orquestra vienesa d’interpretar les nou simfonies brucknerianes en diferents edificis religiosos emblemàtics d’Europa té tot el sentit, i Barcelona ha d’estar orgullosa d’haver-ne format part, el resultat va ser l’equivalent de veure córrer els bòlids de la F-1 pels carrers de Montecarlo. No és el lloc natural, però es pot fer. I, sorprenentment, en una lliçó magistral de com sobreposar-se a una acústica, l’equip vienès no va optar per la lògica, tenint en compte aquesta ressonància, d’escollir un tempo més lent, sinó tot el contrari. És cert que la plenitud del resultat sonor no l’apreciarem fins a la seva producció fonogràfica final, però l’energia artística transmesa va ser la de les grans ocasions en un concert que es va precedir d’un intranscendent i fílmic Elysium de Samy Moussa.

Filharmònica de Viena
Director: C. Thielemann
Sagrada Família, 18 de setembre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós

TEATRE

La Perla 29 incorpora un ‘Zoo de vidre’

BARCELONA
CRÒNICA

Banyoles, lectora i novel·lada

crònica

Diada radiant en el retorn a l’essència

crònica

Una sola música que tothom balla com vol